חדשות בארץ

הרצליה, לוד וחולון: החל השלב המעשי בפרויקט נתיבי התחבורה הציבורית

בימים הקרובים תחל חברת "נתיבי איילון" בעבודות להכשרת שלושה נתיבי תחבורה ציבורית בהרצליה, בחולון ובלוד. עלות הפרויקט: 3.5 מיליארד שקל

  • י' חשון התשע"ח
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

משרד התחבורה עובר לשלב המעשי בפרויקט נתיבי התחבורה הציבורית בלוד, חולון והרצליה: כבר בימים הקרובים תחל חברת "נתיבי איילון" את העבודות להכשרת שלושת הנתיבים הראשונים בתוך הערים הללו.

העבודות כוללות הקמת רשת נתיבים לתחבורה ציבורית, ולצידן 50 ק"מ של שבילי אופניים. משך זמן העבודות המשוער הוא שנתיים בכל עיר, ועלות הפרויקט נאמדת בכ-3.5 מיליארד שקל.

בכניסה להרצליה החלו בהכשרת נתיב תחבורה ציבורית בדרך שבעת הכוכבים. מדובר באחד הצירים העמוסים ביותר באזור, כאשר הנת"צ אמור לחסוך לאוטובוסים את העמידה בפקקים ולקשר את דרך שבעת הכוכבים עם תחנת הרכבת.

בלוד החלו בהקמת נתיב תחבורה ציבורית ברחובות הרצל וכצנלסון שבמרכז העיר. התנועה כיום היא חד סטרית ברחובות אלו, ולאחר פתיחת הנת"צ לתנועה – תחבורה ציבורית תותר ברחובות אלו לשני הכיוונים.

בחולון, ברחובות אילת והמעפילים, יותר מעבר דו סטרי לתחבורה ציבורית בלבד. כמו כן, מתוכננים שיפורי תנועה בצירים סמוכים, שיכללו מעקף לרכב פרטי ברחוב זלמן ארן, שיהפוך מכביש דו סטרי לחד סטרי מדרום לצפון. נוסף על כך, ברחוב זה תוקם "דרך שירות", שתאפשר העלאה והורדה בטוחה למוסדות החינוך הפזורים לאורך הרחוב.

בנתיבי התחבורה הציבורית החדשים יוצבו מצלמות אכיפה שיסייעו לפקחים עירוניים לאכוף את הכללים, ולהעניק דוחות לנהגים פרטיים שיחנו או יסעו בנתיבי התחבורה הציבורית.

משרד התחבורה וחברת "נתיבי איילון" החלו בשנה שעברה בסדרה של הקמת 160 ק"מ של נת"צים ברחובות המרכזיים בגוש דן, כאשר מטרתו של משרד התחבורה היא להגדיל את מספר הנוסעים בתחבורה הציבורית על פני הרכבים הפרטיים.

 

תגיות:תחבורה ציבוריתנתיבי איילון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה