מעניין

מתי מסרבים מנהלים לקבל לעבודה מועמדים שנראים טוב?

חשבתם שמנהלים מעדיפים תמיד לשכור את המועמדים שנראים טוב? מחקר חדש מגלה שזה לא תמיד נכון

  • ט' חשון התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

חושבים שאנשים שנראים טוב נהנים מיתרון גדול בשוק העבודה? מחקר חדש מצא שהאמונה הרווחת הזו לא תמיד נכונה. לפעמים, מסתבר, דווקא להיראות טוב מידי יכול לגרום לעובד פוטנציאלי לקבל סירוב אחרי הריאיון.

המחקר, שנערך על ידי חוקרים מבית הספר לעסקים בלונדון, שאל 750 משתתפים עם ניסיון ניהולי לגבי החלטות העסקה שיקבלו. החוקרים הציגו למשתתפים תמונות של 'מועמדים לעבודה' ברמות שונות של אטרקטיביות, והמשתתפים נדרשו לענות על רשימה של שאלות לגבי כל אחד מאותם 'מועמדים'. בין השאר, הם נשאלו האם לדעתם המועמדים האלה מרגישים שהכל מגיע להם, האם הם יהיו מרוצים במשרה איקס, במשרה וואי, וכן הלאה, וכן האם היו שוכרים את המועמדים הללו לעבודה.

החוקרים השוו את התשובות שניתנו לגבי מגוון רחב של עבודות: ממנהלות משק בית ועובדי טלמרקטינג, ועד מנהלי פרויקט או עובדי טכנולוגיה.

התוצאות הראו שאכן ישנה אפליה לטובת מועמדים לעבודה שנראים טוב – אבל רק במשרות 'הטובות'. במילים אחרות, מנהלים שמחו לתת תפקיד בכיר למועמד שנראה טוב, אבל הם לא ששו לשכור אותו לעבודת פקידות פשוטה, או עבודת ניקיון.

"גילינו שמשתתפים בניסוי חשבו שמועמדים אטרקטיביים ירגישו שמגיע להם יותר ולא יהיו מרוצים ממשרה פשוטה", כותבים החוקרים. מחקרים קודמים, הם מציינים, התעלמו לחלוטין מעבודות שנחשבות 'בלתי נחשקות' כשמצאו העדפה קבועה למועמדים שנראים טוב.

הממצא המעניין ביותר, מציינים החוקרים, הוא העובדה שמקבלי-ההחלטות לקחו בחשבון את מה שלדעתם היו הציפיות של המועמדים: הם סברו שמועמדים יפי תואר מצפים לעבודה יוקרתית ומשתלמת, ולכן לעולם לא יהיו מרוצים בעבודה שאיננה כזו. 

תגיות:ראיון עבודהמעניין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה