חדשות בעולם

הדלפות בארה"ב: כבר מחר יוצאו צווי מעצר ראשונים בפרשת טראמפ-רוסיה

גורמים המעורבים בחקירת קשרי קמפיין טראמפ עם ממשלת רוסיה הדליפו בסוף השבוע כי כבר מחר יוגשו כתבי אישום ראשונים בפרשה

  • ט' חשון התשע"ח
דונאלד טראמפ (צילום: shutterstock)דונאלד טראמפ (צילום: shutterstock)
אא

מספר כלי תקשורת נחשבים בארה"ב פרסמו בסוף השבוע כי לפי מקורות אמינים ששוחחו עמם שלא לציטוט, כבר מחר (יום שני) יוגשו כתבי אישום ראשונים כנגד מעורבים בפרשת שיתוף פעולה אפשרי בין ממשלת רוסיה וגורמים בקמפיין של הנשיא הנוכחי דונלד טראמפ. לפי אותן הדלפות, לפחות אדם אחד צפוי להיעצר.

מי שצפוי להגיש את כתבי האישום הוא רוברט מולר, לשעבר ראש ה-FBI, שמונה על ידי מחלקת המשפטים של ממשלת ארצות הברית לחקור את הקשרים האפשריים בין קמפיין טראמפ לגורמים רוסיים רשמיים, קשרים שנועדו לספק סיוע לטראמפ על מנת שיביס את הילרי קלינטון בבחירות.

לעת עתה, נראה כי המדליפים האנונימיים נמנעו מלהדליף את שמו של האדם הראשון הצפוי להיעצר מחר בפרשה, אבל ההימורים בארצות הברית הם שמדובר בפול מאנפורט, שידוע בקשריו לממשל הרוסי ושכיהן לזמן מה כמנהל הקמפיין של טראמפ. מקום שני בשוק ההימורים תופס הגנרל מייקל פלין שכיהן לתקופה קצרה כיועץ לביטחון לאומי בממשל טראמפ, עד שנאלץ להתפטר מאחר שלא הסגיר את קשריו עם הרוסים.

'קשר ידידותי עם הרוסים', כמובן, אינו עבירה לפי ספר החוקים האמריקאי, כך שמומחים מעריכים כי הנאשמים יואשמו בעבירה מוגדרת כמו הלבנת הון, אם יהיה ניתן להוכיח שכסף זר הולבן דרך חשבונות הבנק של קמפיין טראמפ. בנוסף, מאחר שרבים מהמקורבים לטראמפ החשודים בפרשה מסרו עדויות רשמיות מבלי לדווח על קשריהם עם הרוסים, מולר יוכל להאשים אותו ב'שקר תחת שבועה' או 'שיבוש הליכי חקירה'.

גורמים המקורבים לטראמפ אמרו לעיתונות כי הנשיא זועם מאד על ההתפתחויות, אולם לא חושש באמת לעורם של אנשים הקרובים אליו, כמו חתנו ג'ארד קושנר. מאחר שהוא הנשיא, מזכירים פרשנים השכם והערב, טראמפ תמיד יכול להעניק חנינה לכל אחד מהנחקרים. צעד כזה, עם זאת, צפוי לגרור סערה ציבורית – וסביר שטראמפ ינקוט בו רק אם הנאשמים יהיו קרובים אליו במיוחד. 

תגיות:הדלפהארה"בדונאלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה