הפרשת חלה

עדות אישית: "ביום בו הפרשתי חלה התקשרו אליי מבית החולים..."

זו השנה הרביעית ברציפות שארגון 'הידברות' מקיים הפרשת חלה עולמית בהילולא של רחל אימנו. רבבות נשים ברחבי העולם עומדות לקחת חלק באירוע ולהפריש בביתן את החלה, יחד עם הרבניות של 'הידברות' שייקחו חלק במשדר המיוחד. "בכל שנה אנו זוכות לראות לאחר מכן ניסים וישועות", מספרת הרבנית חגית שירה בהתרגשות, "כי אמא רחל לא שוכחת אף אחת"

הרבנית חגית שירה סוויסה (צילום ארכיון)הרבנית חגית שירה סוויסה (צילום ארכיון)
אא

קשה לפספס את ההתרגשות בקולה של הרבנית חגית שירה סוויסה, כאשר משוחחים עימה על המשדר העומד להתקיים בשבוע הבא ביום פטירת רחל אימנו - יום שני בלילה בשעה 21:00. משדר מיוחד במינו אשר יכלול הפרשת חלה המונית בה צפויות להשתתף עשרות ואולי אף מאות אלפי נשים ברחבי הגלובוס. את טקס הפרשת החלה צפויות ללוות שלוש רבניות – הרבנית ימימה מזרחי, הרבנית חדוה לוי והרבנית חגית שירה. הדבר מיוחד מאוד, מכיוון שאומנם במשך כל השנה ארגון 'הידברות' מאפשר להזמין רבניות גם לאירועים פרטיים של הפרשות חלה, אך תמיד מגיעה רק רבנית אחת. הפעם יהיו במקום שלוש רבניות, אשר כל אחת מהן תתרום את האור והייחודיות שלה.

"אנחנו מאוד מתרגשות לרגל האירוע", מספרת לנו הרבנית חגית שירה, "כיוון שהוא יתקיים ממש ברוב עם. בפועל אנחנו נערוך את הערב במקום מפתיע במיוחד, שהנשים הצופות יתוודעו אליו רק ברגע שיתחיל השידור".

ומה צפוי להיות בערב?

"ראשית כל נדליק כולנו נר לעילוי נשמת רחל אימנו שזה דבר חשוב מאוד וגם נקרא יחד 'נשמת כל חי'. לאחר מכן נכין יחד את הבצק לחלה - כל אישה שצופה במשדר מוזמנת להכין יחד אתנו, בביתה, את הבצק ולשמוע הסברים על כל החומרים ששמים בקערה ועל המשמעות שלהם. לאחר מכן נקיים את המצווה ונפריש את החלה יחד עם הרבניות שיהיו במקום ובליווי של רבנים שיישאו דברי חיזוק וכן זמרים ידועים.

"במשדר יפגשו הצופות גם נשים שהיו נוכחות בהפרשות חלה שעשינו בבתיהן במהלך השנים האחרונות וכל אחת מהן זכתה לראות ישועות גדולות. כל אחת מהן תשתף בסיפור הישועה המיוחד שחוותה. מדובר בסיפורים מרגשים במיוחד, ממש ניסים מעל לדרך הטבע. נשים זכו ללדת תאומים, להתחתן, קיבלו פרנסה וזיווגים, דברים מדהימים ממש. הנשים גם יספרו על כל מיני דברים שקיבלו על עצמן במהלך אותם אירועים של הפרשות חלה, זה עומד להיות מרגש מאוד".

 

ניסים וישועות

זוהי השנה הרביעית ברציפות בה מתקיימת הפרשת חלה עולמית ביום פטירתה של רחל אמנו. "זה לא סתם שבחרנו ביום הזה", מסבירה הרבנית חגית שירה, "כי ידוע ש'רחל מבכה על בניה' והתפילה הנשמעת ביום הזה מסוגלת לדברים מרובים.

"בהפרשת החלה שעשינו בפעם הראשונה, לפני ארבע שנים", נזכרת הרבנית, "אמרה הרבנית ימימה משפט שלא מפסיק להצטלצל באוזניי: 'כשאנחנו מגיעות לרחל אמנו ועומדות שם צפופות, כולנו מחפשות את אמא שלנו. ורחל? רחל היא לגמרי האמא של כולנו. ואם היא האמא שלנו אז אנחנו, למרות כל השוני בינינו, אנחנו אחיות".

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

ויש לה גם זיכרון נוסף ומרגש מאותו אירוע. "אני זוכרת שלאחר שסיימנו עם הפרשת החלה העולמית, יצרו אתנו קשר לא מעט נשים שרצו להודות והביעו את התפעלותן. ביניהן הייתה גם אישה שסיפרה שהיא בהריון והרופאים טוענים שלעובר יש מום רציני ואין מנוס מלהפסיק את ההיריון הזה. לאחר שהיא צפתה במשדר היא התחננה שאחת מהרבניות שלנו תגיע לביתה ותקיים גם אצלה בבית טקס של הפרשת חלה, כי היא קלטה את החשיבות העצומה שיש לזה.

"עשינו מאמצים גדולים ועוד באותו יום הגיעה לביתה רבנית שהתקבלה על ידי קבוצה גדולה של נשים. האישה סיפרה את סיפורה ועוררה את כולן. היו שם הרבה דמעות ותפילות. כמה ימים לאחר מכן היא יצרה אתנו קשר, כולה נסערת, וסיפרה שעוד באותו יום בו התקיימה הפרשת החלה יצרו אתה קשר מבית החולים וביקשו שתגיע לסדרת בדיקות שנמשכו יומיים. בסיומן התברר שהתינוק בריא ושלם, הכל תקין כאילו כלום לא היה. זה היה ממש נס מעל לגדר הטבע, וזה לא הסיפור היחיד, כי יש כל כך הרבה נשים שמספרות לנו לאחר השידורים האלו שהן ראו ניסים וישועות.

"יש נשים שמספרות שהן ישבו בסלון ביתן, הכינו אתנו את החלה ובכו מרוב התרגשות. כי הרגעים של הפרשת החלה ההמונית הזו אלו רגעים מחשמלים, אפשר להרגיש את האנרגיה באוויר. התחושה היא שבאמת כל עם ישראל נמצא אתנו וזה לא פלא. כי 'בצק' אלו אותיות 'קבץ', וזה בדיוק הזמן המתאים לאחד את כל עם ישראל.

"שואלים איזוהי עת רצון", מסכמת הרבנית, "והתשובה לכך היא: 'שעה שהציבור מתפללים'. וכשנשים כל כך רבות מתפללות זו בוודאי עת רצון ענקית. חישבו על כך – רחל פוגשת במהלך הלילה כל כך הרבה דמעות של נשים יהודיות ברחבי הארץ והעולם, ואני לגמרי מאמינה שמי שיצפה במשדר ויצטרף להפרשת החלה יזכה לראות ישועות מעל לטבע".

מח' חוגי בית והפרשות חלה – להזמנות חוג בית והפרשת חלה: טל' 073-2221290, מייל aviva@htv.co.il

תגיות:רחל אימנוהפרשת חלההרבנית חגית שירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה