חדשות בארץ

סגן נשיא ארה"ב יבקר בישראל בחנוכה

במהלך הביקור ייפגש מייק פנס עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן

  • ו' חשון התשע"ח
מייק פנס (צילום: פלאש 90)מייק פנס (צילום: פלאש 90)
אא

כך הודיע הלילה (חמישי) הודיע הבית הלבן כי סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס, יגיע לישראל בחודש דצמבר, במהלך חג החנוכה. במהלך הביקור הוא ייפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

במהלך הביקור צפוי פנס להתייחס גם למדיניות האמריקנית כלפי איראן ולהבליט את תוכנית החלל של ישראל.

מישראל ימשיך פנס לביקור בקהיר, שם ייפגש עם הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי. מטרת הביקור במצרים היא להבליט את שיתוף הפעולה בין ארה"ב למצרים בסוגיות ביטחוניות.

בנאום שנשא הלילה, סיפר פנס על מטרת נסיעתו לישראל: "הנשיא טראמפ הנחה אותי לנסוע למזרח התיכון בסוף דצמבר. אחד המסרים שאני מביא איתי בשם הנשיא למנהיגי האזור הוא שהגיע הזמן להפסיק את הרדיפה של נוצרים ומיעוטים דתיים נוספים באזור", אמר פנס.

סגן הנשיא פנס ידוע כתומך נלהב של ישראל ושל העם היהודי. בהיותו מושל אינדיאנה, חתם על חוק לפיו מדינת אינדיאנה לא תסחר עם חברה שמחרימה את מדינת ישראל. בעבר התבטא פנס כי ישראל היא "בעלת הברית היקרה ביותר של אמריקה".

בערב יום הכיפורים האחרון פרסם פנס ברכה לעם היהודי, וצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "ביום הקדוש ביותר ביהדות, נאחל לחברינו היהודים לזכות ביום כיפור של כפרה, מחילה וכתיבה בספר החיים".

פנס ייצג את הממשל האמריקני בוועידת איפא"ק שנערכה לפני שבעה חודשים. בנאומו שם הוא אמר: "הנשיא טראמפ מחויב לכונן שלום בר-קיימא במזרח התיכון. ללא ספק יצטרכו להיעשות פשרות כדי להשיג שלום כזה, אך טראמפ לא יתפשר על ביטחון מדינת ישראל היהודית".

תגיות:ביקורמייק פנס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה