טורים נשיים

העצמה לנשמה לפרשת לך לך: היכן אישן הלילה?

התיישב הנער על ספסל שבפארק העירוני, שהפך למעונו בעת האחרונה, והחל ממרר בבכי. "ריבונו של עולם! נותרתי לבדי בעולם. אבי ואמי עזבוני, ובצדק!"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מסופר על בן יחיד שנולד להוריו לאחר שנים רבות של שוועה לפרי בטן, ואך מובן שהללו שמחו שמחה גדולה ומסרו נפש בעבורו. דבר אחד ויחיד לא ידעו הם לתת לילדם – גבולות. ממילא, הילד שגדל והתרגל שהכול מותר, שאין דבר העומד בפני רצונו, ושאין בנמצא מי שילמדו לדחות סיפוקיו, גרם בימי נעוריו סבל, צער ומכאובים גדולים להוריו.

לאחר התייעצויות רבות נפל הפור. בצר להם קראו לבנם יחידם, שכבר נשק לגיל 18, והודיעו לו שלא יוכלו עוד להחזיקו בביתם. הם שילחוהו מעל פניהם, לא לפני שציידוהו בתיק גב בו בגדים, ציוד חיוני וארנק עם מעט כסף.

הילד ההמום ניסה לעורר את מצפונם בדרכיו הייחודיות, אולם לראשונה בחייו נתקל בחומה בצורה. הביט הילד בדמעות החרישיות שזלגו מעיני אימו, העיף מבט לעבר אביו, סובב את גבו והחל מתרחק.

"אנה אלך? אנה אבוא? היכן אלון הלילה?" החלו השאלות תוקפות את ראשו בזו אחר זו. לראשונה בחייו הרגיש את תוצאות מעשיו, הבין שמעתה חייו עומדים להשתנות, ובעיקר שעליו ללמוד להיות אדון לעצמו ולמעשיו. חלפו יום וגם יומיים, שבוע ושבועיים, ואין שום שואל ומתעניין במיודענו המשוטט ממקום למקום. או אז החלו לנקר בו תוצאות מעשיו המקולקלים. זיכרונו שב וצייר את מעלת חייו הטובים והנוחים בצל קורת הוריו האוהבים, כשמנגד הכתה בו כפיות טובתו כלפיהם. ליבו נשבר בקרבו. התיישב הנער על ספסל שבפארק העירוני, שהפך למעונו בעת האחרונה, והחל ממרר בבכי. "ריבונו של עולם! נותרתי לבדי בעולם. אבי ואמי עזבוני, ובצדק! אויה לי על מעללי שהביאוני לשפל זו המדרגה. אוי, כמה שמצטער ומתחרט אני על מעשי".

בעוד גופו רועד מבכי וגרונו משתנק מגודל הצער המפלס את קרביו, הוא מרגיש יד מונחת על כתפו. הנער מיישר מעט את גוו השפוף ומרים ראשו. שמחה גדולה ממלאה את ישותו ברגע שפוגשות עיניו בעיני אביו אהובו, והשניים נופלים זה על צווארו של זה וגועים בבכי. הנער פורט את מעשיו, ומתחרט עליהם מעומק הלב, אחד לאחד.

"דע לך, בני", פותח אביו באומר, "דע שבכל צרתך – לי צר! תדע שלרגע לא היית לבדך, שכן הייתי מתחבא מפניך כל העת, צופה בך מרחוק, למען לא תבוא לכדי סכנה. מבלי שתבחין בכך עמדתי למשמר ומגן בעדך. אולם נחבאתי מפניך, כדי שתחדל ממעשיך, שתבין טעויותיך, למען תיטיב דרכך".

והנמשל, "לך לך" אומר הקב"ה לכל יהודי. "צא מאנוכיותך, מנוחיותך, מהאגוצנטריות המכה בעצמותך, מהטבעיים השליליים אליהם הורגלת משחר ילדותך, כדי שתזכה ללמוד מטעויות, להתקדם, להתפתח, לעבוד על מידותיך ולהתעלות בגשמיות וברוחניות, למען ייטב לך ולבנך ולכל יוצאי חלציך עד סוף כל הדורות". שבת שלום!

חגית אמאייב הנה יועצת בכירה מטעם מחלקת שלום בית בהידברות. לפניות למחלקה - 073-222-1310 או במייל shimonb@htv.co.il

תגיות:פרשת לך לךהרבנית חגית אמאייב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה