חדשות בארץ

זינוק בקרב החוסכים החרדים – יותר מ-50% בתוך 5 שנים

מחקר שהתפרסם היום מגלה כי יותר חרדים מצליחים לסגור את החודש, והרבה יותר חרדים מצליחים לחסוך. הסיבה: הסתפקות במועט והתנהלות כלכלית נכונה

  • ה' חשון התשע"ח
תמונת אילוסטרציה, (צילום: פלאש 90)תמונת אילוסטרציה, (צילום: פלאש 90)
אא

היום התפרסם מחקר חדש, אשר מגלה כי יותר חרדים מצליחים לחיות באיזון כלכלי, כלומר לכסות על ההוצאות החודשיות שלהם באמצעות ההכנסות החודשיות.

על פי המחקר, נרשמה ירידה של כ-20% בין החרדים אשר מתקשים לסגור את החודש, ונמצאים בחובות, או מכסים על ההוצאות באמצעות שימוש בחסכונות, מאז שנת 2011. בנוסף, נרשם גם זינוק משמעותי בקרב החרדים אשר מצליחים לחסוך סכום כלשהו מידי חודש. בתוך 5 שנים זינק אחוז החוסכים ביותר מ-50%. עם זאת, האחוז עדיין נמוך יחסית לשיעור החוסכים בקרב המגזר היהודי הלא חרדי.

המשנה ליו"ר המכון החרדי למחקרי מדיניות, ניצה (קלינר) קסיר, יחד עם המדען הראשי בלמ"ס, ד"ר דמיטרי רומנוב, פרסמו מאמר על המחקר המדובר. לדבריהם, מדובר בנתון בולט ומעניין, במיוחד לאור העובדה שבדו"חות הביטוח הלאומי נראה שכ-50% מהציבור החרדי נמצא מתחת לקו העוני. במאמר הם טוענים כי ישנו פער בין רמת ההכנסות במגזר לבין שיעור החוסכים, וכי הסיבה לכך היא גורמים ייחודיים לציבור החרדי, אשר מסייעים בהתמודדות עם המצוקה הכלכלית: ערכים בסיסיים של הסתפקות במועט, סיוע של ארגוני עזרה הדדית, סל צריכה מוזל באזורים החרדיים, הנחות שונות אשר מיועדות לאנשים מעוטי הכנסה, ועוד.

לדבריהם, מבט על התופעה יכול לתת מענה לשאלה הכללית "מיהו עני" – שכן מתברר שגם אנשים בעלי רמת הכנסה נמוכה יכולים לשמור על איזון תקציבי – ואפילו להצליח לחסוך, כך שלמרות ההכנסות הנמוכות, הם אינם נמצאים במצוקה כלכלית.

תגיות:חיסכוןחרדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה