מעניין

מרגש: בן ארבע סיפר לגננת למה הוא עצוב, ומה שהיא עשתה עבורו - הציל חיים

כשהגננת ננסי בלור מאייוה שבארה"ב נכנסה לגן שלה באחד הימים הרגילים, היא לא חשבה שזה הולך להיות יום יוצא דופן. יום שבו תקבל את אחת ההחלטות החשובות בחייה, ותחרוץ גורלו של אדם – לחיים. אחת הכתבות המרגשות שתקראו

דארלד פטרסן שקיבל את תרומת הכליה, עם בנו קמדן (צילום מסך)דארלד פטרסן שקיבל את תרומת הכליה, עם בנו קמדן (צילום מסך)
אא

כשננסי בלור מאייוה שבארה"ב נכנסה לגן שלה באחד הימים הרגילים, היא לא חשבה שזה הולך להיות יום יוצא דופן. יום שבו תקבל את אחת ההחלטות החשובות בחייה, ותחרוץ גורלו של אדם – לחיים.

"כל מי שמכיר אותי יודע שאני אוהבת ילדים, ולא סתם בחרתי במקצוע שלי. אבל הכי הכי אני אוהבת ומעריצה את הילדים בגן שלי, ועושה הכל כדי שהם יהיו שמחים", אומרת בלור בת ה-54.

אלא שבאותו היום שמה לב הגננת כי קמדן בן הארבע אינו מתנהג כרגיל. "הוא היה סגור בעצמו, ולא דיבר עם אף אחד. שמתי לב שהוא עצוב באופן יוצא דופן, ומסתגר הרבה... החלטתי שאקח אותו לשיחה קטנה כדי לנסות לברר מה מפריע לו".

ואז הילד התחיל לספר, בשפה ילדותית ובמילים שבריריות, על מה שכואב לו. "אבא שלי חולה... יש לו משהו בלב", אמר קמדן לגננת המודאגת.

"באותו רגע ידעתי שמשהו נוראי קורה, ושאני חייבת לפעול ומהר", סיפרה בלור לחדשות ABC News. היא ביקשה מהעוזרת להחליף את מקומה, ובאותו רגע היכתה בברזל וטלפנה לאביו של קמדן – דארלד פטרסן בן ה-34.

 

"זה פשוט מדהים. אנשים מחכים כל יום לכליה, ואני זכיתי בה בלי כלום מאמץ"

כשסיפרה לו על מה שקרה בגן, פטרסן פרץ בבכי של התרגשות והחל לספר לה כי אין מדובר בלב שלו, כי אם בכליות. "הוא אמר לי שלאחרונה גילו שמשהו לא בסדר עם הכליות שלו, ושהן מתפקדות רק ב-20% מהיכולת שלהן", סיפרה בלור. "הוא גם אמר שהוא נראה חולה, וכנראה שזה מה שהצליח להעציב ולהבהיל את קמדן. בכל זאת, מדובר באבא שלו".

בנקודה זו לא יכלה ננסי לשמור על קור רוח, והחליטה להיכנס לתמונה ולעזור בכל מה שרק תוכל כדי להקל על הסבל של קמדן. "יכולתי להציע לעשות לקמדן בייביסיטר, לעזור עם הקניות, לבשל וכדומה – אבל ידעתי שכל אלו לא יפתרו את הבעיה האמיתית".

אז היא החליטה ללכת על כל הקופה, ולהציע את העזרה היחידה שדארלד השתוקק לקבל – והציעה לתרום לו את אחת מכליותיה. אביו של קמדן היה המום מההצעה ומהקלות בה היא 'נשלפה'.

"הייתי ממש נרגש מזה", סיפר דארלד בראיון שנעשה עמו. "זה פשוט מדהים. אנשים מחכים כל יום לכליה או בכלל לכל איבר אחר, ואני קיבלתי זכיתי בה בלי כלום מאמץ. ננסי נמצאה מתאימה לתרומה, ואני עדיין לא מעכל את זה שהיא הולכת להציל את חיי. הלוואי שהיו עוד אנשים כמוה, היא נותנת לי הזדמנות שנייה בחיים".

תרגום מאנגלית: שירה כהן 

תגיות:גננתכליהתרומה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה