חדשות בעולם

הדרוזים בדרום סוריה מתחמשים לקראת לוחמה נגד חיזבאללה

הדרוזים בדרום מערב סוריה מתחמשים ומתכוננים לקראת לחימה עם ארגון החיזבאללה – שבימים אלו מתרחבת שליטתו באזור שמרביתו מיושב על ידי הדרוזים. ארגון חיזבאללה אמנם מנסה לשדר לדרוזים שהוא פועל לטובתם ונגד דאעש, אבל בראיון לעיתון מקומי אמרו הדרוזים כי "חיזבאללה מנסה לפצל את הקהילה הדרוזית כדי לגייס אותנו ללוחמה יחד איתה, הכל עבור משטר אסד"

(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

בתגובה לניסיון של ארגון חיזבאללה להשתלט על אזור נרחב בדרום סוריה שבו מתגוררים בעיקר דרוזים – הדרוזים מצדם מתחמשים ומקימים כוח שיילחם בחיזבאללה ואם צריך גם באיראנים, הממנים את פעילות הטרור של הארגון המסואב.

כוח מיוחד שמוקם על ידם בימים אלו, עתיד להתמודד עם כל איום שיגיע מצד גורמים אלו – זאת למרות שבחיזבאללה מנסים לשכנע את הדרוזים כי התרחבות הפעילות באזור אינה נועדה אלא להגן על הקהילה הדרוזית מפני האיום של דאעש.

אלא שבתגובה לדברים התראיינו נציגי העדה הדרוזית באזור לעיתון 'אל שרק אלאוסט' ואמרו כי ברור להם שההתרחבות של החיזבאללה משרתת מטרה אחת ויחידה והיא לגרום לפיצול בקהילה עצמה, זאת כדי לגייס כמה שיותר אנשים שיילחמו לצד לוחמי החיזבאללה ובעבור משטרו של בשאר אסד.

האזור המדובר שבו מתרכזים רוב הדרוזים שחיים בסוריה הוא מחוז א-סווידא, שבו חיים כ-700 אלף דרוזים – שלמרות יחסם האוהד למשטר הסורי עד כה, מאז פרוץ המלחמות במדינה מנסים לשמור על רוח נייטרלית ולמנוע פגיעה כלשהי בצביון העדתי שלהם.

תגיות:דרוזיםחיזבאללהסוריהבשאר אסדלוחמה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה