חדשות בעולם

חשיפה: המפלגה הדמוקרטית האמריקאית מימנה במיליונים את החקירה על קשרי טראמפ ורוסיה

ה'וושינגטון פוסט' פרסם אתמול כי מאחורי 'תיק טראמפ' שחלקים רבים ממנו דלפו לעיתונות עומד קצין מודיעין בריטי לשעבר שנשכר עבור קמפיין הילרי קלינטון

  • ה' חשון התשע"ח
הנשיא דונלד טראמפ (צילום: shutterstock)הנשיא דונלד טראמפ (צילום: shutterstock)
אא

עשרת חודשי כהונתו של הנשיא דונלד טראמפ היו רצופות סקנדלים, אבל אף אחד מהם לא היה עקשן יותר מהשמועות על קשרים לא לגיטימיים עם רוסיה. בעוד שאהדתו של טראמפ לנשיא פוטין והסירוב שלו ליישם סנקציות נגד רוסיה הן עובדות ידועות, שורה של כתבות שהתפרסמו החל מתחילת כהונתו של טראמפ רמזו על הרבה יותר מזה: שיתוף פעולה מכוון ומתואם עם הממשלה הרוסית בזמן הקמפיין על מנת להביס את הילרי קלינטון, ושלל קשרים מפוקפקים עם בכירים בממשל הרוסי. דיווח קטלני במיוחד דיבר אפילו על כך שהרוסים מחזיקים בידיהם חומר מרשיע על טראמפ, וכך הם סוחטים אותו לעשות כרצונם.

אלא שאתמול, בפרסום מהדהד של ה'וושינגטון פוסט' נחשף שמי שעמד מאחורי 'תיק טראמפ', התיק שהזין את כל הכתבות הללו ושרק עיתונאים נחשפו ישירות לחלקים ממנו, היא לא אחרת מאשר המפלגה הדמוקרטית.

"מארק אליאס, עורך דין המייצג את הקמפיין של קלינטון ואת המפלגה הדמוקרטית שכר חברה מוושינגטון בשם פיוז'ן ג'י.פי.אס. כדי לערוך את החקירה", נכתב בעיתון. "לאחר מכן, החברה שכרה את כותב התיק, כריסטופר סטיל, קצין מודיעין בריטי לשעבר...קמפיין קלינטון המשיך לממן את התחקיר עד סוף אוקטובר 2016", כלומר, ממש עד ימים ספורים לפני הבחירות.

הדמוקרטים, ככל הנראה, השקיעו כסף רב בחקירה הזו: הם שילמו לעורך הדין ששכר את חברת החקירות למעלה מתשעה מיליון דולרים, וכנראה שאחוז לא קטן מהסכום הזה הגיעה לחברה.

טראמפ, שטען כל הזמן כי החקירה נגדו מבוססת על פעילות פוליטית ותחקירים של יריבים, צפוי לחגוג כעת את נצחונו. ואילו הדמוקרטים? נכון לעכשיו הם בעיקר טוענים כי קלינטון ואנשיה לא ידעו על הפעילות הבלשית נגד טראמפ. בימים הקרובים, כנראה, יתפרסם מידע נוסף על מי ידע, מי לא, ומי שיקר שוב ושוב לתקשורת.

יצויין כי רוברט מולר, התובע המיוחד שמונה על ידי התובע הכללי האמריקאי כדי לחקור התערבות של ממשלת רוסיה בבחירות צפוי להמשיך בפעילותו כרגיל, שכן על אף החשיפה על החקירה מטעם הדמוקרטים, כל סוכנויות המודיעין האמריקאיות תמימות-דעים כי רוסיה אכן ניסתה להתערב בבחירות למען האינטרסים שלה. 

תגיות:דונאלד טראמפרוסיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה