חדשות כלכלה

קונים חלפים לרכב? תקנה חדשה תחסוך לכם מאות שקלים למוצר

תקנה מבורכת: בקרוב תוכלו להשוות את מחירי החלפים לרכב באופן קל ופשוט ולהיות צרכנים נבונים יותר. שוק החלפים נפתח סוף סוף לתחרות

  • ד' חשון התשע"ח
אא

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה אתמול (שני) תקנה המחייבת כל בעל רישיון לסחר במוצרי תעבורה להציג באתר האינטרנט שלו פירוט של מוצרי התעבורה הנמכרים על ידו ואת מחירם הכולל לצרכן. התקנה תאפשר גם בניית מנועי השוואות מחירים בין החלפים ותסייע למכירתם באינטרנט, מה שצפוי להגביר את התחרות ולהוריד מחירים.

המשמעות מבורכת לצרכנים: כל יבואן ומשווק חלפי מכוניות, רכב דו-גלגלי ורכב כבד יחויב להציג באתר לצד מחירי החלפים, אם החלף מקורי, את שם היצרן, את ארץ הייצור, את משך האחריות ועוד. בנוסף יידרשו העוסקים לפרסם את המספר הקטלוגי של החלק. בכך יוכלו הצרכנים להשוות מחירי חלפים מקוריים וחליפיים, ולעיתים לחסוך מאות שקלים למוצר.

התקנה גובשה על ידי שר התחבורה ישראל כץ, במסגרת חוק שירותי רכב. לדבריו, מטרת החוק  היא לפתוח לתחרות את הענף ולהפחית משמעותית את עלויות שירותי התחזוקה וחלקי החילוף. "כל בעל הרכב יוכל להשוות בין מחירי המוצרים אצל בעלי רישיונות סחר שונים ולחסוך מאות שקלים עבור כל מוצר. בכך יוזל יוקר המחייה בישראל", הסביר שר התחבורה.

המצב הנוכחי בשוק מוצרי התעבורה לוקה בחסר, כאשר המפסידים העיקריים מכך הם הצרכנים. על פי דוחות שבחנו את הענף, נמצאו כשלים משמעותיים בשוק מוצרי התעבורה. ביניהם: היעדר מידע על אודות החלפים הזמינים ופערי מידע הפוגעים ביכולת הבחירה של הצרכן.

המצב ששרר עד היום בארץ הקשה מאוד על צרכנים לאסוף מידע ולהשוות את מחירי החלפים. יבואני הרכב ניצלו זאת והמשיכו למכור ביוקר. כעת ישתנה המצב: שוק החלפים, המגלגל כ-3 מיליארד שקל בשנה, ייפתח סוף סוף לתחרות.

 

תגיות:חלפים לרכבועדת הכלכלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה