חדשות כלכלה

עידן החקלאות הטכנולוגית: הכירו את הקטפת הרובוטית החדשה

במקום עובד על סולם שקוטף ידנית תפוח-תפוח ינוע בין שורות המטע תמנון רובוטי בעל 4 זרועות שיבצע את הקטיף ללא מגע יד אדם ובאופן ממוחשב

  • ד' חשון התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

חברת FFRobotics פיתחה קטפת רובוטית, שתייעל מאוד את החקלאות המסורתית: במקום עובד על סולם שקוטף ידנית תפוח-תפוח ינוע בין שורות המטע מעין תמנון רובוטי בעל 4 זרועות שיבצע את הקטיף ללא מגע יד אדם ובאופן ממוחשב. התמנון יקטוף כ-10,000 פירות בשעה, פי 10 מהכמות בקטיף ידני.

החברה הוקמה על ידי היזמים גדי קובר ואבי כהני, כאשר חברי קיבוץ "מרום גולן" התפעלו מהסטרט-אפ החדש, ונכנסו לשותפות בחברה. הקיבוץ רכש 15% מהחברה במסגרת גיוס שערכה בהיקף של 5 מיליון שקל. גם החברה הקנדית "לינמאר" , אחת החברות הגדולות למיכון עם מחזור של 6 מיליארד דולר לשנה, התלהבה מהמיזם וקיבלה זכויות לייצור והפצה בצפון ארה"ב.

הקטפת הרובוטית הינה למעשה טרקטור קטן שעליו ארבע זרועות, עם מצלמות שמכריעות האם הפרי בשל בעזרת צילום מיקומו, גודלו וצבעו. הנתונים יעובדו באמצעות אלגוריתם שפיתחה החברה, ובהתאם לכך תישלח הזרוע למיקום הפרי ותקטוף, בו בזמן, משני טורי העצים שמשני צידי השביל.

סוגי הקטיף משתנים על פי סוגי הפירות השנים: בתפוחים, לדוגמה, ייעשה הקטיף באמצעות לפיתת הפרי ותנועה סיבובית שמנתקת אותו מהעץ. לעומתם, בפרות הדר יתבצע הקטיף באמצעות קיטום העוקץ היוצא מהפרי ומחבר אותו לענף.

בשנה הבאה תוצג הקטפת החדשנית למכירה, כאשר מחירה הסופי יעמוד על פחות ממיליון שקל. 

תגיות:חקלאותרוברט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה