חדשות בעולם

ילד אוטיסט במכתב מרגש לבריון שהתעלל בו: "אני סולח לך, ורוצה להיות חבר שלך"

"לא נלחמתי בילד הזה בחזרה, כי אני לא רוצה לריב עם אף אחד. אני רוצה להגיד לתלמיד הזה שאני סולח לו, והייתי רוצה להיות חבר שלו", מכתב של בן תשע שסובל מאוטיזם, מרגש את הרשת

ג’ונתן מורן מקריא את המכתב שלו בתקשורת המקומית (צילום מסך)ג’ונתן מורן מקריא את המכתב שלו בתקשורת המקומית (צילום מסך)
אא

כשג'ונתן מורן נתקל בבית ספרו בחבורת בריונים שהציקה לו, הוא ניסה שלא להתייחס. אבל אז הוריו קנו לו נעלי התעמלות חדשות – סיבה שהייתה מספיק מוצדקת בעיני הילדים, להיטפל אליו, להתייחס אליו בצורה אלימה ואף לכנות אותו במילים לא יפות.

"הם קראו לי 'שמן' ו'טיפש', ואחד מהם צחק על נעלי ההתעמלות שלי ואמר שהן מכוערות", סיפר ג'ונתן בן התשע שסובל מאוטיזם קל. "כשהכנסתי את האוזניות שלי לאוזניים כדי לא לשמוע את מה שהם אומרים, אחד הבריונים ממש התרגז והתחיל להכות אותי. הוא שבר לי את המשקפיים ובהסעה הביתה קפץ עליי והמשיך להכות אותי. הוא שבר את השפה העליונה שלי, והשאיר הרבה סימנים כחולים על הפנים שלי".

אביו של ג'ונתן מספר שהאוטיזם ממנו הוא סובל, מקשה עליו לעתים קרובות בהשגת שליטה עצמית. "היו הרבה מקרים פחות גרועים מזה שהוא פשוט קילל וצעק ואפילו היכה את הסובבים אותו ואת עצמו", הוא משחזר.

אבל לא הפעם.

הפעם ג'ונתן התעלה על תחושות התסכול שחש, והצליח לגרום לאנשים רבים שאוהבים אותו – הוריו, מוריו וחבריו, גאווה אמיתית. "לא נלחמתי בילד הזה בחזרה, כי אני לא רוצה לריב עם אף אחד.

"אני רוצה להגיד לתלמיד הזה שאני סולח לו, והייתי רוצה להיות חבר שלו. אמא ואני דיברנו אתמול על זה שאנחנו רוצים להזמין את התלמיד שעשה לי את זה לארוחת ערב איתנו, כדי שיוכל לראות שאני לא שונה ממנו באמת – רק משום שאני נראה קצת אחרת. אנחנו יכולים להסתדר אם רק נחליט להיות טובים אחד אל השני", סיכם בן התשע והראה לעולם כולו שגם במקום שגורמים לך צער וכעס, אפשר וצריך לתקן.

תגיות:מכתבהתעללותנעריםאוטיזם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה