חדשות יהדות

סערה בברוקלין: מקווה ובית כנסת התגלו בתוך בניין כנסייה

שתי נשות נדל"ן יהודיות שנקראו לבניין כנסייה שהוצע למכירה, הופתעו נוכח התגלית המרעישה שגילו בו: מקווה ובית כנסת שנותרו שלמים, זאת על אף פעילות הכנסייה במקום. "למצוא בית כנסת עם שימור מושלם חצי מאה לאחר מכן - זה לא פחות מנס", אמרה אחת מהן

אא

ג'ודי פרידמן וחיה זרחי הן שתי נשות נדל"ן יהודיות שמתגוררות בברוקלין, ולאחרונה גילו תגלית מצמררת באחד מבנייני הכנסייה שהוצע למכירה.

שירותיהן של השתיים נשכרו לאחרונה במטרה למכור את מבנה הכנסייה, שנמצא בשדרת רוצ'סטר בצפון שכונת קראון הייטס. בכניסתן למבנה העתיק בן השלוש קומות ששימש ככנסייה, גילו השתיים מקווה ובית כנסת בשם 'קהילת אהבת רעים' שעל פי הכתוב פעל משנת 1920.

בשיחתן עם הבישוף גילו הסוכנות כי כשהמבנה נרכש על ידי הכנסייה, הוחלט לשמר את הסממנים היהודיים במקום, במטרה להפגין כבוד למורשת היהודית.

מעניין לציין כי המקום עדיין שמור היטב, ובעזרת הנשים נמצא לדברי הסוכנות לוח גדול ובו חרוטים בזהב שמותיהם של התורמים כמו גם מגן דוד גדול ובולט עם לוחות הברית - שנמצאים בחזית הבניין ועל החלונות. "למצוא בית כנסת עם שימור מושלם, חצי מאה לאחר מכן - זה לא פחות מנס", אמרה זרחי בראיון לאתר collive.

תגיות:מקווהבית כנסתעבודה זרה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה