חדשות בארץ

שולטים באנגלית? אתם צפויים לשכר גבוה יותר

נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פורסמו: מהי רמת השליטה בשפה האנגלית בקרב הציבור הישראלי, ומהם פערי המשכורות בין השולטים בשפה לבין אלו שלא?

  • ג' חשון התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה אתמול (ראשון) נתונים אודות רמת השליטה בשפה האנגלית בקרב הציבור הישראלי.

מהנתונים עולה כי 18% מאוכלוסיית ישראל דיווחו כי הם מדברים אנגלית ברמה טובה מאוד, וכ-13% לא מדברים אנגלית בכלל. 12% מהאוכלוסייה אינם יודעים לקרוא אנגלית. 26% מהאוכלוסייה מדווחים כי רמת הקריאה שלהם באנגלית 'טובה' ו-22% מדווחים כי היא 'טובה מאוד'. 3.6% מהמשיבים ענו כי אנגלית היא שפת האם שלהם.

הנתונים לא הצביעו על אף הבדל בין נשים לגברים ברמת השליטה באנגלית. מהנתונים עולה כי רמת השליטה של ערבים בדיבור באנגלית נמוכה באופן משמעותי מזו של יהודים: בקרב האוכלוסייה היהודית, 8% מדווחים כי אינם יודעים לדבר בשפה האנגלית, זאת לעומת 28% מהאוכלוסייה הערבית.

בנוגע למשכורות, נראה כי שליטה באנגלית מסייעת להשתכר טוב יותר. מן הנתונים עולה כי שכרם של יהודים בעלי רמת השכלה גבוהה ועל-תיכונית, שדיווחו כי רמת הדיבור שלהם באנגלית טובה מאוד', גבוה ב-19% משכרם של אלה שרמת הדיבור שלהם 'חלשה'.

בקרב יהודים בעלי השכלה נמוכה, שליטה 'טובה מאוד' ואפילו שליטה 'בינונית' בדיבור באנגלית מסייעת להם לקבל שכר גבוה יותר בכ-20% בהשוואה לאלה שאינם יכולים לדבר באנגלית כלל.

מן הנתונים נראה כי בני 16-34, רק 9% מהאוכלוסייה ציינו שאינם יודעים לדבר אנגלית. זאת לעומת 21% בקרב בני 55-65.

עוד עולה כי ככל שעולה רמת ההשכלה, כך רמת הדיבור באנגלית טובה יותר: 54% מבעלי רמת השכלה שהיא פחות מהשכלה תיכונית לא יודעים לדבר כלל. לעומתם, מקרב בעלי השכלה על-תיכונית וגבוהה, רק 4% ציינו כי אינם יודעים לדבר כלל.

תגיות:אנגליתשכר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה