קשב וריכוז

עצות מהאיש שמטפל בהפרעת הקשב שלו בעזרת... צניחה ממטוסים

בספר חדש שהוציא, פיטר שאנקמן – סופר ויזם הסובל מהפרעת קשב – חולק מספר טיפים שיכולים לעזור לאנשים עם הפרעת קשב להתמודד טוב יותר

  • ג' חשון התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

פיטר שאנקמן הוא סופר, מרצה ויזם הסובל מהפרעת קשב וריכוז. לאחרונה הוא הוציא ספר על הפרעת קשב שהפך מיד לרב מכר. שאנקמן מספר בספרו כי יש לו דרך מיוחדת לטפל בהפרעת הקשב שלו: במקום לקחת תרופות, הוא עוסק בצניחה ממטוסים. עם רקורד של למעלה מ-500 צניחות, שאנקמן מעיד כי כאשר הוא קופץ ממטוס, המוח שלו מוצף בכל הכימיקלים החסרים לו בדרך כלל והוא נשאר מרוכז מאד במשך שעות אחרי הצניחה. הוא נוהג להביא את המחשב הנייד לו לאתר הצניחה, כך שמיד כשהוא משתחרר מהמצנח יוכל להתחיל לעבוד!

אם לכם בעצמכם יש הפרעת קשב, אולי לא תרצו לחקות את טכניקת ההתמודדות הספציפית הזו של שאנקמן. עם זאת, בהחלט אפשר להפיק תועלת מהעצות האחרות שלו. גם אם אין לכם הפרעת קשב, למעשה, העצות הללו יעזרו לכם להיות ממוקדים ויעילים יותר.

1.  צרו שגרה קבועה לדברים: סדר פעילויות קבוע עוזר למוח לא להתבלבל.

2. צמצמו את הצורך לבחור: הצורך לבחור בין דברים מבזבז זמן ואנרגיה, אפילו כשמדובר בבחירת בגדים. הפכו את החיים לפשוטים יותר עם מעט אופציות.

3. הקפידו על התעמלות. התעמלות היא קריטית לתפקוד תקין של המוח. שאנקמן אומר שהוא הולך לישון בבגדי הספורט שלו ושומר על האופניים בקצה המיטה שלו כדי שלא יהיה לו תירוץ שלא להתעמל מייד כשהוא קם.

4. הקפידו על תזונה. ילדים ומבוגר עם הפרעת קשב צריכים במיוחד להקפיד על תזונה עשירה בחלבון ועל הימנעות מסוכרים ופחמימות ריקות.

5. תעדפו את הקצאת הזמן שלכם. החליטו מהם הדברים שחשוב לכם להשיג והקדישו להם זמן בהתאם

6. הכירו את עצמכם. הפרעת קשב וריכוז היא הפרעה שגורמת לנטייה לקיצוניות. לפי שאנקמן, זו הסיבה בגלל נאלץ להפסיק לשתות אלכוהול – כי הוא אף פעם לא יכול היה לעצור אחרי כוס אחת. הוא גם הפסיק לאכול פיצה כי מעולם לא יכול לעצור אחרי משולש אחד. שימו לב מה הם הדברים שאתם לא יכולים להתמודד איתם והימנעו מפיתויים.

תגיות:הפרשת קשבצניחה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה