חדשות בריאות

החורף מתחיל: השפעת הגיעה לישראל

בשרת הבריאות מדווח על הידבקויות ראשונות בנגיפי השפעת בארץ. ההדבקה עדיין נמוכה מהממוצע לעונה, אך במקביל – גם מספר המתחסנים כנגד שפעת נמוך מזה של השנה שעברה

  • ב' חשון התשע"ח
אא

החורף כבר כאן, והנתונים מספרים על הדבקות ראשונות בנגיפי שפעת בארץ. על פי הבדיקות של המעבדה המרכזית לנגיפים בבית החולים תל השומר, מתברר כי כבר מאושפזים בבית החולים מספר חולי שפעת, עם זן B של השפעת, אשר נמצא בתרכיבי החיסון נגד שפעת השנה בכל קופות החולים. לא ידוע אם החולים התחסנו או לא, אך גם אם התחסנו – ההשפעה של החיסון מתחילה רק כשלושה שבועות לאחר קבלתו.

במקביל לשפעת, מחלות חורף אחרות גם הן כבר מופיעות, וישנה עליה בשכיחות של דלקת ריאות, בכל קבוצות הגיל – הן דלקת ריאות חיידקית והן כזו נגיפית.

באירופה מדווח כי הפעילות של השפעת הינה נמוכה, אך ישנם מספר מאושפזים הלוקים בשפעת, הן מסוג A והן מסוג B.

ישראלים רבים הגיעו אל קופות החולים על מנת להתחסן כנגד מחלת השפעת. עם זאת, מספר המתחסנים נמוך יותר מזה של התקופה המקבילה בשנה שעברה: מספר המתחסנים השנה עומד כרגע על 6.5% מן האוכלוסייה, לעומת 7.8% בתקופה המקבילה בשנה שעברה. גם בחיסון של תינוקות וילדים חלה ירידה: 5% מן הילדים בגיל 6-59 חודשים, לעומת 6% בתקופה המקבילה בשנה שעברה. מבצע החיסונים בארץ החל בתחילת חודש אוקטובר. קופת חולים לאומית הזמינה 115 אלף חיסונים, בקופת חולים מאוחדת הוזמנו 250 אלף חיסונים, בקופת חולים מכבי – 452 אלף חיסונים ובשירותי בריאות כללית – 1.1 מיליון חיסונים. כל קופות החולים הבטיחו להזמין חיסונים נוספים במידה ויהיה בהם צורך בעקבות היענות גבוהה.

החיסון השנה מכיל 4 זנים של נגיפים מומתים, ע פי שכיחותם של הנגיפים בחלק הצפוני של כדור הארץ. החיסון יוצר נוגדנים בגוף, כך שבמקרה של הדבקה בשפעת הנוגדנים כבר קיימים ו"מוזעקים" במהירות להילחם במחלה. החיסון אינו מגן מפני שפעת ב-100%. הוא מונע מקרי שפעת רבים, ובעיקר מונע את סיבוכי השפעת, והופך מחלה קשה (ואף קטלנית, לעיתים), למחלה קלה או מתונה.

תגיות:שפעתחורף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה