חדשות בעולם

בעקבות איומים אנטישמיים: פלורידה תקצה מיליון דולר לאבטחת בתי ספר יהודיים

מושל פלורידה החליט להגדיל משמעותית את התקציב המיועד לאבטחת בתי ספר יהודיים: ארגונים מוסלמים מוחים על ההחלטה

  • ב' חשון התשע"ח
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

מושל פלורידה ריק סקוט הודיע בשבוע שעבר כי בהצעת התקציב הקרובה של המדינה ייכלל סעיף המקצה מיליון דולרים לאבטחת מוסדות יהודיים בכל רחבי פלורידה. הכסף הזה ישמש לתשלום על מצלמות אבטחה, זכוכית משוריינת, מערכות אזעקה, וציוד בטיחות נוסף שיגן על אלפי התלמידים בבתי הספר היהודיים.

"כל תלמיד בפלורידה רשאי לקבל אותה הזדמנות ללמידה באווירה בטוחה ונוחה", אמר סקוט. "אחרי שהקהילה היהודית בפלורידה קיבלה איומי שנאה בשנה שעברה ראינו את הצורך להוסיף תקציב ביטחון כך שהילדים הללו יוכלו ללמוד בלי חשש מאיומים". למעשה, כבר בשנה שעברה הוקצו כ-600,000 דולרים למטרה הזו, אבל התגברות התקריות שכוונו ספציפית לבתי ספר בשנה האחרונה, כולל איום בפצצה באחד מבתי הספר, גרמה למושל להכריז על הגדלת התקציב.

באופן מפתיע, מי שמתנגד לתקציב שיוענק לבתי הספר היהודיים הם ארגונים מוסלמים. אלה אינם חולקים על כך שבתי ספר יהודיים זקוקים להגנה, אבל טוענים שגם בתי ספר מוסלמים פגיעים באותה מידה.

"אנחנו מטילים ספק ביכולת של המושל להציע הגנה לכל האזרחים כאשר הוא פועל באופן בלעדי רק עבור הקהילה היהודי", אמר וילפרדו רואיז, דובר המועצה ליחסים אמריקאים=מוסלמים בפלורידה. רואיז טוען כי מוסדות מוסלמים בפלורידה קיבלו עשרות איומים וסבלו ונדליזם בשנים האחרונות, ולא הוצעה להם שום עזרה תקציבית.

סניף פלורידה של ארגון הזכויות האמריקאי ACLU  פרסם גם הוא ביקורת על המהלך של סקוט, מתוך טענה כי הפרדת דת ממדינה, כפי שקובעת החוקה האמריקאית, מונעת ממדינות להקצות כסף למוסדות דתיים כמו בתי ספר יהודיים, גם אם מדובר על מטרות אבטחה בלבד.

פרשנים בפלורידה אומרים, עם זאת, כי אם לא תוגש עתירה בבית משפט נגד התקציב המוצע לבת הספר היהודיים, הסעיף התקציבי על אבטחת בתי הספר היהודיים צפוי לזכות לתמיכה רחבה בבית המחוקקים של פלורידה ולעבור בלי תקלות.  

תגיות:פלורידהאיומים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה