חדשות בארץ

12 שנים אחרי: האם תוכנית ההתנתקות תבוטל ועם ישראל ישוב לאדמותיו הגזולות?

האם מדינת ישראל הולכת להקים מחדש את יישובי צפון השומרון שנעקרו במסגרת תכנית ההתנתקות?

  • ב' חשון התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

היום (ראשון) ידונו בוועדת השרים לענייני חקיקה בוועדת חוק לביטול ההתנתקות בצפון השומרון. הוועדה צפויה לאשר את הצעתה של ח"כ שולי מועלם רפאלי (הבית היהודי), הקוראת לבטל את החוק ולאפשר חופש תנועה ליהודים במרחבי היישובים שנעקרו – חומש, שא-נור, גנים וכדים, שפונו לפני 12 שנים. ההצעה מקודמת ע"י מועלם יחד עם יו"ר הקואליציה, דוד ביטן (הליכוד).

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב: "מטרת תוכנית ההתנתקות הייתה להוביל למציאות ביטחונית, מדינית, כלכלית ודמוגרפית טובה יותר. אולם כיום ברור לכל שההתנתקות לא רק נכשלה בהשגת תכלית זו, אלא גרמה לנזקים אדירים למדינת ישאל בדיוק בתחומים אלה. על אף גירוש התושבים מצפון השומרון, לא חל בשטח כל שינוי מבחינת מעמד הקרקע והנוכחות הצבאית בו".

היוזמים מבקשים כי מעתה תותר כניסת אזרחים ישראליים לשטח המפונה של היישובים גנים, כדים, חומש ושא-נור שפונו ב-2005  ובהדרגה לאפשר את השבת המתיישבים לאזור.

ח"כ מועלם הסבירה כי חוק ההתנתקות מתייחס לביצוע הגירוש, לפיצויים הניתנים לתושבים שנעקרו וכן אוסר על כניסת יהודים למרחבים אלה, סעיף שעדיין רלוונטי. נכון להיום, תנועת כלי רכב, טיולים בשטח והגעה בפועל לשטחי הישובים שנהרסו - אסורה. הצעת החוק מבקשת לבטל את האיסור, כצעד חיוני לקראת הקמת היישובים מחדש והחזרת המתיישבים שגורשו משם.

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון, יוזם הצעת החוק, אמר: "11 שנים חיכינו, וכל דקה נוספת מיותרת. הגיע הזמן לבטל את חוק ההתנתקות בכל מקום ובוודאי בצפון השומרון, שם מלבד לעקור אנשים מביתם, לשם העקירה, לא נעשה דבר. הישובים מחכים לתושביהם שיחזרו. הכבישים שם, עמודי החשמל, המדרגות המחברות בין הישובים. מן הצד השני, גם האיוולת נשארה, ואותה הגיע הזמן לבטל".

תגיות:התנתקותיישובים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה