חדשות בארץ

אלאור אזריה מבקש חנינה מהנשיא

אלאור אזריה הגיש הערב בקשת חנינה לנשיא ריבלין. בבקשתו כתב כי לא זכה למשפט צדק, וכי כעת הוא מבקש את מידת הרחמים

  • כ"ט תשרי התשע"ח
אא

לפני שבועות ספורים קיצר הרמטכ"ל גדי אייזנקוט את עונשו של אלאור אזריה, שהורשה בהריגת מחבל מנוטרל, משנה וחצי לשנה וחודשיים. היום הגיש אזריה בקשת חנינה לנשיא המדינה, ראובן ריבלין.

מבית הנשיא נמסר כי בקשת החנינה של אזריה תטופל ככל בקשת חנינה של חייל, וכי הנשיא יקרא את עמדתו של הרמטכ"ל איזנקוט, כמו גם את זו של הפרקליט הצבאי הראשי, תא"ל שרון אפק, בטרם יודיע על החלטתו. ריבלין עשוי לקצר את עונשו של אזריה עוד יותר, ואף להפחית את כל תקופת המאסר שנותרה, כך שאזריה ישתחרר מיד מן הכלא, כפי שהוא מבקש.

בבקשת החנינה כתב אזריה כי לצערו ולתחושתו, לא זכה למשפט צדק, וכעת הוא מבקש את מידת הצדק והרחמים מן הנשיא. הוא אף כתב כי הוא ומשפחתו לעולם לא יחזרו להיות אותה משפחה, לאחר הסבל שעבר עליהם, גם ללא המאסר עצמו.

אזריה הוסיף וכתב כי הוא רואה את התגובות על כך שהחליט שלא להביע חרטה על מעשהו, ומבקש לדייק, כי אילו ידע בוודאות שהמחבל איננו ממולכד, לא היה יורה בו, ועל כן מדובר בטעות מבצעית.

עוד כתב אזריה, כי הוא חושב על הנסיבות של מצבו: חייל יהודי שנמצא בכלא מכיוון שפעל כנגד בני עוולה, שרצו לשפוך דם יהודי. הוא מבקש מן הנשיא "לקום מכיסא דין ולשבת על כיסא הרחמים".

שני קצינים זוטרים בלבד מחטיבת כפיר הסכימו להמליץ לנשיא ריבלין לחון את אלאור אזריה. בנוסף המליצו על כך קצינים מבסיס נחשונים, שבו שהה אזריה במהלך המשפט. מפקדיו המשמעותיים, מ"פ רס"ן תום נעמן, מג"ד סא"ל דוד שפירא ומח"ט תא"ל גיא חזות, לא המליצו על חנינה.

תגיות:אלאור אזריהחנינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה