חדשות בעולם

ממציא כפתור ה’לייק’ - יוצא נגד פייסבוק: "החלטתי להתנתק, ויפה שעה אחת קודם"

ג'סטין רוזנשטיין, אחד הסטודנטים שהמציאו את ה'לייק' סיפר לאחרונה בריאון ל'גרדיאן' הבריטי כי הוא אינו מרוצה מהתוצאה, ומעדיף לפרוש מהרשתות החברתיות - כולל פייסבוק. ומהי הנהגתו עם האייפון החדש שלו? קראו בפנים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כל מי שגולש בפייסבוק כיום מכיר את כפתור ה'לייק', שמרגע שהומצא - הפך לחלק אינטגרלי מהרשת החברתית. ג'סטין רוזנשטיין, אחד הסטודנטים שהמציאו את ה'לייק' סיפר לאחרונה בריאון ל'גרדיאן' הבריטי כי הוא אינו מרוצה מהתוצאה, ומעדיף לפרוש מהרשתות החברתיות - כולל פייסבוק. 

רוזנשטיין בן ה-34 אשר כיהן כמהנדס בכיר הן בפייסבוק והן בגוגל, הגיע להחלטה כי השפעותיהן של הרשתות החברתיות על חייו הן גרועות, ואף ציין שהוא אינו היחיד מבין הקולגות שלו בעולם ההייטק שסבור כך. "החלטתי להתנתק מהפייסבוק ומשאר הרשתות החברתיות, ויפה שעה אחת קודם", אמר. 

למרות שקנה השנה מכשיר אייפון חדש, "הצעד הראשון שלי היה למסור אותו לעוזר האישי שלי, ולוודא שהוא דואג לכך שאני לא מבלה שעות מיותרות מול המסך".

בנוסף סיפר רוזנשטיין כי החליט לחסום הורדה של אפילקציות כלשהן לאייפון, ועשה זאת על ידי כך שציווה על עוזרו לשים לאייפון סיסמה שידועה רק לו, ובאופן כזה יוכל להשתמש באייפון רק לצורך שיחות דחופות וכדומה. ומה יש לו להגיד כיום על כפתור ה'לייק' שיצר במו 'מוחו'? "מדובר בסך הכל בצלצולים בהירים של עונג מזויף".

כשנשאל כיצד הוא יכול להגיד דבר כזה על המצאה פרי מחשבתו אמר רוזנשטיין: "זה דבר מאוד שכיח שבני אדם מפתחים דברים בעלי השלכות שליליות, בלי להתכוון לכך ואפילו אם יש להם כוונות טובות באמת".

תגיות:התנתקותפייסבוקטכנולוגיהממציא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה