חדשות כלכלה

שכירים? בשורה טובה עבורכם: שכר המינימום יועלה ל–5,300 ₪

בעוד מספר שבועות צפוי שכר המינימום לעלות ל-5,300 ₪ בחודש. בשבוע הבא תדון הכנסת בחוק ולא צפויה לו התנגדות

  • כ"ט תשרי התשע"ח
שר האוצר משה כחלון (צילום שר האוצר משה כחלון (צילום
אא

צעד נוסף לחיזוק העובדים ולצמצום הפערים בחברה: שכר המינימום בישראל צפוי לעלות ל-5,300 ₪ כבר בעוד מספר שבועות. וועדת העבודה והרווחה של הכנסת צפויה להתכנס ביום שלישי הקרוב על מנת לדון בחוק, ולא צפויים לו מתנגדים.

על פי הדיווח ב'ממון', טיוטת הצעת החוק החדשה הוכנה במשרד האוצר מאשררת למעשה הסכמה של האוצר, ההסתדרות והמעסיקים מלפני שנתיים וחצי. על פי טיוטת החוק, תיבחן האפשרות להעלות את שכר המינימום פעם נוספת לקראת ראשית שנת 2018 מ-5,000 שקל ל-5,300 שקל בחודש.

ההעלאה תוכננה אמנם עוד בעת ההעלאות הקודמות של שכר המינימום כפעימה נוספת, אבל כעת יש לאשרה כחוק.

על פי נוסח הצעת החוק, ההעלאה תיכנס לתוקף ב-1 בדצמבר 2017 ותשולם לעובדים בתחילת 2018. העלאת שכר המינימום היא חלק מההבנות בין ההסתדרות ובין המעסיקים שסוכמו במארס 2015 בנוגע להעלאת שכר המינימום בפעימות.

שר האוצר משה כחלון אמר: "זהו עוד צעד שלנו לצמצום הפערים בחברה וחיזוק העובדים. אנחנו ממשיכים להעלות את שכר המינימום לטובת העובדים בשיתוף מעולה מלא עם ההסתדרות ועם המעסיקים. במשך שנים דיברו על העלאת שכר המינימום, ובשנתיים האחרונות אנחנו רואים מעשים".

כזכור, החל מאפריל 2015 ועד לינואר 2017 עלה שכר המינימום ב-3 פעימות, כשהאחרונה הייתה העלאה ל-5,000 שקל. כעת צפויה הפעימה הרביעית, שכניסתה לפועל דורשת אישור הצעת חוק של הכנסת.

להעלאת שכר מינימום יש השלכות רבות על המשק הן מבחינת המעסיקים והן מבחינת ממדי העוני. מדוח מרכז המחקר והמידע של הכנסת עולה כי העלאת שכר המינימום ל-5,000 ₪ העלתה 1.7% מהמשפחות מעל קו העוני. ההעלאה הנוספת, עם העלאת קצבות הנכות והעלאת השלמת ההכנסה לקשישים, אמורה להפחית את ממדי העוני עוד יותר.

תגיות:שכר מינימוםשכירים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה