מעניין

איך הצליח עיוור מלידה להפוך לפסנתרן בעל שם עולמי?

כששאר הנגנים בתזמורת עוקבים אחרי תנועות הידיים של המנצח, נובויוקי טסוג'י, פסנתרן עיוור, מוצא דרך אחרת כדי לדעת כיצד לנגן

  • כ"ט תשרי התשע"ח
נובויוקי טסוג’י (צילום מסך)נובויוקי טסוג’י (צילום מסך)
אא

נובויוקי טסוג'י, יפני בן 29, הוא פסנתרן אמן בעל שם עולמי שניגן עם תזמורות פילהרמוניות רבות ברחבי העולם. גם אם לא שמעתם על טסוג'י מעולם, כנראה שהייתם שמים אליו לב בכל תזמורת. טסוג'י הוא עיוור – עיוור מלידה.

איך הצליח ילד עיוור ללמוד פסנתר ברמה גבוהה כל כך עד שהיום הוא בין הפסנתרנים הידועים בעולם, פסנתרן שניגן בלמעלה מ-160 קונצרטים יוקרתיים? הכל התחיל בגיל שמונה חודשים, כשאימו של טסוג'י השמיעה לו דיסק של המלחין הפולני שופן. "הנעתי את רגלי בקצב המוזיקה", הוא מספר.

בגיל שנתיים הוא החל לנגן בפסנתר צעצוע ובגיל ארבע החל בשיעורי מוזיקה. הוא למד לקרא מוזיקה שהודפסה בברייל, אבל יצירות רבות היו בלתי זמינות בברייל ולכן הוא נאלץ ללמוד לנגן אותן לפי השמיעה ולזכור אותן בעל פה.

נדיר מאד למצוא פסנתרן עיוור ברמה מקצועית כה גבוהה כל כך כמו טסוג'י, אבל זה מייחס חלק גדול מההצלחה שלו לאימו. "מגיל צעיר, אמא שלי דאגה לספק לי מגוון של חוויות – לא רק מוזיקה. היא נהגה לקחת אותי למוזיאונים ולתאר את הציורים והתמונות שהיא אוהבת. לקחה אותי לתצוגת זיקוקים ותיארה לי את הצבעים", הוא מספר. לכשעצמו, הוא אומר כי הוא שואב את ההשראה למוזיקה מתחושות שמעוררות בו השהייה בחיק הטבע. בנוסף, הוא לא עוסק במוזיקה בלבד: "אני אוהב ספורט, אוהב לשחות ולעשות סקי", הוא אומר בביטחון עצמי. "ככל שאני צובר יותר חוויות יש יותר השפעות חיוביות עלי כמוזיקאי".

ואם תהיתם איך פסנתרן עיוור יכול לעקוב אחרי המנצח כדי לדעת כיצד לנגן – מבחינת טסוג'י, התשובה פשוטה. "הנגנים האחרים עוקבים אחרי תנועות הידיים של המנצח, אבל אני מאזין לקצב הנשימה שלו", הוא מסביר.

תגיות:עיוורפסנתר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה