חדשות כלכלה

מתקשים לאזן בין הבית לעבודה? סקר חדש מוכיח: חרדים מרוצים יותר

ממצאי סקר שערכה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מוכיחים על כך ש-44% מקרב בני 44-35 דיווחו כי הם מתקשים לאזן בין חיי הבית והמשפחה. העובדים המרוצים ביותר - חרדים

  • כ"ט תשרי התשע"ח
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה אתמול (רביעי) את ממצאי הסקר החברתי שערכה בנושא איזון עבודה, בית וחיי משפחה.

מן הסקר עולה כי 36% מהמועסקים בישראל מתקשים לשלב בין חיי המשפחה והעבודה, וכי הם חשים שחיי המשפחה שלהם נפגעו בשל הלחץ בעבודה.

בפילוח לפי גיל, עולה כי מבין אלה שדיווחו כי התקשו באיזון, העובדים בגילאי 44-35 נמצאים במצב הנפשי הקשה ביותר: 44% מהם דיווחו כי הם מתקשים באיזון בין חיי הבית והמשפחה. בקרב צעירים עד גיל 24, רק 26% דיווחו על קושי באיזון, ובקרב בני 45 ומעלה, 27% דיווחו על קושי כזה.

נתון מעניין עולה מהסקר: העובדים החרדים מרוצים יותר מהאיזון בין חיי העבודה לחיי המשפחה. מן הסקר עולה ש-68% מהמועסקים החרדים היו מרוצים מהאיזון בין העבודה לתחומים האחרים בחייהם, לעומת 56% מקרב המסורתיים והחילונים.

עוד מצביע הסקר על כך שכל עובד שלישי (36%) עבד לפחות פעם בחודש בזמנו הפנוי על מנת לעמוד בדרישות העבודה - 53% מבעלי משלח היד אקדמי והניהולי, לעומת 23% מעובדי מכירות ושירותים והעובדים המקצועיים בבינוי ובחקלאות.

עובדים בישראל מדווחים כי אינם מרגישים חופשיים לחשוף רגשות בעבודה. הסקר מצביע על כך ש-41% נאלצו להסתיר את רגשותיהם. בדיקת המגזרים השונים מלמדת כי 58% מהמועסקים בשירותי הבריאות, הרווחה והסעד חששו להיחשף, 53% במינהל המקומי והציבורי ו-52% בשירותי החינוך.

עוד עולה מהסקר כי 78% מהמועסקים ציינו שעבודתם כרוכה במשימות מונוטוניות שחוזרות על עצמן.

רק שליש מבין העובדים עברו הכשרה כלשהי והשתתפו בשנה האחרונה בקורס או בהכשרה מקצועית על מנת לשפר את המיומנות בעבודה. ב-75% מהמקרים המעסיק שילם עבור ההכשרה. רוב העובדים (62%) סבורים כי הסיכויים שלהם לתעסוקה עתידית השתפרו הודות להכשרה.

עוד עולה מהסקר שכמעט 46% מהמועסקים חווים מתח או לחץ נפשי בעבודתם. 21% מהעצמאים ו-15% מהשכירים מדווחים על מתח ולחץ נפשי לעתים קרובות.

האם שכירים בישראל חשים כי הם עושים עבודה טובה? על פי נתוני הסקר, 84% מהשכירים סבורים כי הם עושים עבודה מועילה "תמיד" או "לעתים קרובות", ורק 15% סבורים כי עבודתם מועילה "מדי פעם" או "אף פעם לא".

תגיות:עבודהחרדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה