חדשות כלכלה

האם יועלו הקצבאות ל-110 אלף קשישים?

שתי הצעות חוק ממשלתיות שיזם משרד הרווחה למען שיפור מצבם של קשישים עניים בישראל יעלו לדיון בועדת השרים לענייני חקיקה. האם מצבם של מאות אלפי קשישים בישראל ישתפר?

  • כ"ט תשרי התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

שתי הצעות חוק ממשלתיות למען שיפור מצבם של קשישים עניים בישראל יעלו לדיון בועדת השרים לענייני חקיקה ביום ראשון הקרוב.

את ההצעות יזם משרד הרווחה, כאשר אחת מהן מבקשת להצמיד את קצבת הבטחת ההכנסה המשולמת בגיל זקנה לשכר הממוצע במשק, והשניה מבקשת להרחיב את מספר הקשישים המקבלים "מענק חימום" לכלל הקשישים העניים.

על פי הצעת החוק הראשונה, קצבת אזרח ותיק בתוספת השלמת הכנסה תגדל ב-342 שקלים ותעמוד על 3,454 שקלים בחודש, והקצבה לזוג ותיק תעמוד על 5,464 שקלים בחודש - עלייה של 546 שקלים בחודש. עלייה זו מתאפשרת בזכות הצמדה של הקצבה לשכר הממוצע במשק.

בתיקון לחוק נכתב: "על מנת להבטיח מינימום מחיה הולם לאוכלוסיית האזרחים הוותיקים, מוצע לתקן את שיעורי הגמלה הנוכחיים. בשנים האחרונות נדרש המחוקק לנושא זה וגמלת הבטחת הכנסה לאוכלוסיית האזרחים הוותיקים עודכנה מספר פעמים. ברם, ועל אף תשלום הגמלאות האמורות, שיעור תחולת העוני בקרב קשישים בישראל עודו גבוה ביותר".

ההצעה השנייה, גם היא תיקון לחוק הבטחת הכנסה, מבקשת לקבוע כי הזכאות למענק חימום תינתן לכלל מקבלי הבטחת הכנסה בגיל פרישה ולא כפי שנהוג היום - כאשר רק אזרחים ותיקים הגרים באזורים המוגדרים "קרים", זכאים לו. מדובר במענק שנתי וחד-פעמי שתכליתו להקל על האזרח הוותיק בתשלומי החשמל. גובה הסיוע עומד על 553 שקלים, ואם ההצעה תעבור - הוא יינתן מדי שנה בחודש אוקטובר לכלל מקבלי הבטחת ההכנסה. העלות השנתית של התיקון המוצע לחוק הינה 111 מיליון.

ההצעות, שטעונות את אישור משרד האוצר, צפויות להעלות 110 אלף קשישים עניים מעל לקו העוני.

תגיות:קצבאותהעלאהקשישים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה