חדשות בעולם

הארגון האחראי על שימור טירות עתיקות באנגליה: "כאן תפגשו רוחות רפאים"

ארגון 'מורשת אנגליה' האחראי על שימור טירות עתיקות בחר את שלושת הטירות המפחידות ביותר בממלכה, בהן נתקלו עובדיו ברוחות רפאים או תופעות מוזרות

  • כ"ח תשרי התשע"ח
טירת בולסובר (קרדיט: Stephen G Taylor)טירת בולסובר (קרדיט: Stephen G Taylor)
אא

טירות ובתים עתיקים באירופה מחזיקים לא פעם במסורת של רוחות רפאים המסתובבות בהן. אבל מהן הטירות המפחידות ביותר? 1800 העובדים של 'מורשת אנגליה', ארגון מורשת ממשלתי האחראי על אתרי מורשת אנגליים, החליטו לערוך הצבעה ולבחור את המבנים המפחידים ביותר בממלכה המאוחדת.

ספירת הקולות הוכיחה כי הטירה מעוררת האימה ביותר באנגליה היא טירת בולסובר במחוז דרבישייר. הטירה נבנתה במאה ה-17 על ידי משפחת קוונדיש, אחת ממשפחות האצולה העשירות והמפורסמות באותה תקופה, שראשיה היו מהדוכסים החשובים בממלכה.

טירת קנילוורת' (קרדיט: Jdforrester)טירת קנילוורת' (קרדיט: Jdforrester)

מדוע טירת האצולה העתיקה הזו מפחידה כל כך? במשך השנים התפרסמו מספר עדויות של מבקרים בטירה שטענו כי ראו רוח רפאים של ילד, שאף תפסה בידיהם. דיווחים אחרים תיארו קול פסיעות מוזר ודלתות הנטרקות בלי סיבה. מבקרים אחרים סיפרו כי הרגישו שדוחפים אותם, חשו תחושת קור מוזרה, ושמעו קולות מהוסים. עובדי 'מורשת אנגליה' טוענים שגם הם הבחינו בתופעות מוזרות: שומרים שעבדו במקום מספרים על אורות בלתי מוסברים בתוך הטירה, ועובדת שהיתה אחראית על נעילת המקום בלילה סיפרה כי פעם אחת שמעה צרחה מתוך הטירה, אבל לא מצאה בתוכה אף אחד כשחזרה לבדוק אם מישהו נשכח בפנים.

הבניין שהגיע למקום השני במצעד 'בתים רדופי רוחות' הוא טירת קנילוורת' במחוק ורוויקשייר. עובדים במקום מספרים כי נתקלו לא פעם בדמויות של רוחות רפאים, בעריסה עתיקה שמתנדנדת מעצמה, ובריח של עישון מקטרת.

טירת קאריסברוק (קרדיט: Paul Collins)טירת קאריסברוק (קרדיט: Paul Collins)

למקום השלישי הגיעה טירת קאריסברוק באי וייט. לטירה יש באר עמוק שבו טבעה בעבר הרחוק ילדה, ומאז מאמינים רבים כי הטירה רדופות רוחות. עובדי 'מורשת אנגליה' שהצביעו בעד הטירה כמקום המפחיד ביותר באנגליה אומרים כי לעיתים קרובות הם שומעים קולות צחוק של ילדים בחדרים הריקים.

"האתרים שלנו טובלים בהיסטוריה ולא כל הסיפורים שלהם הם אור ומתיקות", אמרה דוברת הארגון. "הטירות והארמונות שאנחנו אחראים להם יכולים להיות מקומות מבהילים, וחלק מאנשי הצוות שלנו ראו ושמעו דברים שהם פשוט לא יכולים להסביר".

תגיות:רוחות רפאיםטירהאנגליה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה