חדשות בעולם

פריצת דרך: רכב אוטונומי עם מודל חדש, שיבטיח נהיגה בטוחה

מודל חדש שפיתחה חברת אינטל אמור להוריד את מספר ההרוגים בתאונות בארה"ב מ-40 אלף בשנה ל-40 בלבד

  • כ"ח תשרי התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

היום (רביעי) הכריזה חברת אינטל על מודל מתמטי שיבטיח את בטיחות הנסיעה ברכב אוטונומי. המודל הוצג בוועידת World Knowledge Forum בסאול, דרום קוריאה  על ידי פרופסור אמנון שעשוע, שפיתח את המודל יחד עם עמיתו שי שלו-שוורץ. כן פורסמו הדברים במאמר אקדמי.

המודל, שנקרא Responsibility Sensitive Safety -RSS מספק פרמטרים ספציפיים וברי-מדידה לתפיסת האחריות האנושית של אחריות וזהירות ומגדיר "מצב בטוח" ("Safe State"), שבו לא ייתכן שכלי הרכב האוטונומי יגרום תאונה, ללא קשר להתנהגות הנהגים האחרים.

מטרתו של המודל החדש היא להבהיר את האחריות המשפטית במקרה של תאונה. חשוב להבין כי כל התקנות כיום מתייחסות לבני אדם, ולדברי פרופסור שעשוע, היכולת לייחס את האשמה היא המפתח לפתרון.

בדבריו, הסביר שעשוע כי בדיוק כמו הנהגים האנושיים הטובים בעולם, גם מכוניות אוטונומיות לא יוכלו להימנע מתאונות בהתרחש פעולות מעבר לשליטתן. עם זאת, לא סביר שגם הנהג האחראי, המודע והזהיר ביותר יגרום לתאונה כתוצאה ממחדל שלו, במיוחד לו היה מצויד בשדה ראייה של 360 מעלות וזמני תגובה מהירים כברק, כמו המכוניות האוטונומיות.

המודל החדש פותח ותוקף ב-161 אלף קילומטרים של נהיגה אוטונומית בתנאי אמת, והוא מבטיח שרכב אוטונומי לעולם לא יגרום לתאונה ב"אשמתו", אלא במקרים של תקלות טכניות. לדברי המפתחים, מדובר בפריצת דרך בתחום הבטיחות ברכבים אוטונומים, שעשויה להפחית את מספר ההרוגים בתאונות דרכים מכ-40 אלף לשנה בארה"ב ל-40 בלבד.

מכונית אוטונומית היא מכונית המנווטת בעצמה ומתגברת על מכשולים ללא עזרה של מפעיל אנושי ובלא צורך בתכנון מיוחד של הכביש וסביבתו.

לדעת מפתחיה, המכונית האוטונומית צפויה להיות בטיחותית יותר מהנהג האנושי, ולשחרר אותו מעול הנהיגה ומבזבוז הזמן הכרוך בה. המכונית מצוידת במצלמות וסורקי לייזר קדמיים ואחוריים המעניקים לה תמונה תלת-ממדית של הסביבה, כולל מידע קבוע כגון שלטים צמתים ומבנים, ומידע משתנה כגון מכשולים ועצמים זמניים שמשפיעים על הנהיגה. כל אלה מציגים למכונית האוטונומית את המסלול בזמן אמת ומאפשרים לה לנסוע בבטחה.

תגיות:רכב אוטונומיתאונות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה