חדשות בעולם

חברת תחפושות ניסתה למכור... תחפושת של אנה פרנק

שיא של חוסר טקט: אתר גדול המוכר תחפושות הציג לראווה תחפושת חדשה: 'תחפושת אנה פרנק – לבנות'

  • כ"ח תשרי התשע"ח
תחפושת של אנה פרנקתחפושת של אנה פרנק
אא

פורים אמנם עדיין רחוק אבל בעולם המערבי עונת התחפושות היא בעיצומה: בסוף החודש יחול האלווין (חג עממי שנחגג על ידי נוצרים בתור 'ליל כל הקדושים') שבו נוהגים ילדים ללבוש תחפושות ולדפוק על דלתי השכנים בבקשה לממתקים בתמורה להימנעות מתעלולים. מטבע הדברים, זו התקופה שבהן תחפושות יוצאות דופן זוכות לסיקור בתקשורת, ותחפושת יוצאת דופן במיוחד כזו זכתה לא רק לסיקור אלא גם לתגובות מזועזעות.

התחפושת המדוברת כוללת שמלת כפתורים כחולה וברט ירוק ששווקו באתר של חברת תחפושות גדולה תחת השם 'תחפושת אנה פרנק – לבנות'.  

"אנחנו תמיד יכולים ללמוד מהמאבקים של ההיסטוריה!" נכתב לצד תמונת התחפושת. "לרוע המזל, מלחמת העולם השנייה זעזעה את העולם באופן שאיש לא חזה...היא גם יצרה כמה גיבורים לא צפויים, כאשר אפילו נערה צעירה כמו אנה פרנק שהיו לה רק יומן ותקווה יכלה להפוך להיות השראה לכולנו".

המילים הגבוהות לא בדיוק מנעו את הביקורת העזה מכל מי שנתקל בתחפושת. "יש דרכים טובות יותר להנציח את זכרה של אנה פרנק", כתב בטוויטר אחד ממנהלי הליגה נגד השמצה, אחד מרבים שהתקוממו ברשת החברתית נגד התחפושת. "אנחנו לא צריכים להפוך את זכרונה לדבר טריוויאלי כמו תחפושת".

גל הביקורת – וכנראה העובדה שקונים לא בדיוק עטו על התחפושת – גרם לחברה להבין שיש משהו חסר טקט בתחפושת החדשה שבחרו להציג. התחפושת הוסרה מהאתר, ומנהל יחסי הציבור של החברה פרסם התנצלות. "אנחנו מוכרים תחפושות לא רק להאלווין אלא גם לשימושים רבים כמו מחזות בתי ספר... העברנו הלאה את הפידבק לגבי התחפושת, והיא הוסרה מהאתר שלנו".

 

תגיות:אנה פרנקתחפושת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה