חדשות כלכלה

מנסים למכור דירה יד 2? הכתבה הבאה עבורכם

שוק הדירות יד שניה בקיפאון: הזוגות הצעירים ממתינים להגרלה של מחיר למשתכן, משקיעים נעלמים עקב המיסויים של משרד האוצר, ומשפרי דיור מתקשים למכור את דירותיהם

  • ח' סיון התשע"ח
דירות בתל אביב (צילום: shutterstock)דירות בתל אביב (צילום: shutterstock)
אא

שוק הדירות ביד שנייה בקיפאון. מבדיקת מוסף 'ממון' עולה כי הממוצע הארצי למכירת דירה עומד על 286 יום, ועל שנה ויותר בדירות יוקרה. במידה ובעלי הדירות לחוצים למכור מהר, הם נאלצים להוריד מחירים.

השמאי לוי יצחק, עורך הסקר, מסביר את הקיפאון. "כמעט כל הזוגות הצעירים הוצאו מהשוק כשהם ממתינים להגרלה או לדירה של 'מחיר למשתכן'. נדיר למצוא זוג צעיר שתר אחרי דירה בשוק החופשי. רובם חוששים להפסיד מתנה שאולי באמת יזכו בה", אומר יצחק.

יצחק מוסיף ומתייחס למשקיעים ולמשפרי הדיור. "המשקיעים שמעוניינים לרכוש דירה להשקעה בתור פנסיה עתידית חוששים מצעדי המיסוי של משרד האוצר ומחכים לראות מה יעלה בגורל הצעת החוק למס דירה שלישית", אומר יצחק. משפרי הדיור, לעומת זאת, מתקשים למכור ולכן אינם יכולים להתחייב ולקנות דירה אחרת, יקרה יותר.

הסקר של לוי יצחק התמקד בדירות 3-4 חדרים והוא הצביע על קיפאון בערים: ירושלים, תל אביב, חיפה, באר שבע, רמת גן, גבעתיים, הוד השרון, פתח תקווה, אשקלון ונתניה.

מן הסקר עלה כי השנה לוקח בממוצע 278 יום למכור דירה בתל אביב, לעומת 80 יום אשתקד. מדובר בזינוק של 248%. תושבי חוץ ומשקיעים נעלמו מהמפה כמעט לחלוטין.

בירושלים נרשמת ירידה חדה במספר עסקאות היוקרה. היעדרם הכמעט מוחלט של תושבי ומשקיעי החוץ נותן את אותותיו ודירות יוקרה שוהות בשוק שנה ויותר.

באר שבע, העיר שבעבר היתה בירת המשקיעים, נמנית היום בין הערים בהן המשקיעים מוכרים את דירותיהם. עקב צעדי המיסוי של האוצר, המשקיעים מעדיפים למכור את הדירות. 

תגיות:מכירהדירותיד שנייה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה