חדשות כלכלה

האם הצעת החוק החדשה תשים סוף לעמלות המופרזות בכספומטים הפרטיים?

הצעת חוק של ח"כ דוד ביטן מבקשת שיוגבלו העמלות הנגבות על משיכת מזומנים בכספומטים פרטיים

  • כ"ז תשרי התשע"ח
(צילום: shtterstock)(צילום: shtterstock)
אא

האם העמלה המופרזת, אותה דורשים הכספומטים הפרטיים על כל משיכה, עומדת לחלוף מן העולם? על פי הצעת חוק חדשה שצפוי להעלות יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, ייתכן שכן.

על פי הצעת החוק תוגבל עמלת המשיכה של הכספומטים הפרטיים המוצבים ברחבי הארץ בתקרה של 2% מסכום המשיכה, או 3 שקלים למשיכה, על פי הנמוך מביניהם. יצוין כי כיום עומדת העמלה במרבית המכשירים הללו על 7 שקלים למשיכה, גבוה בהרבה ממשיכה בכספומטים שצמודים לסניפי הבנקים (עד 1.70 שקל).

עוד נקבע בהצעת החוק כי תקרת המשיכה באותם כספומטים תועלה לסכום של 1,000 שקל, בניגוד למצב הנוכחי בו מוגבלת המשיכה ל-400 שקל בלבד. המשמעות של המצב הנוכחי היא שלקוח המעוניין למשוך סכום גבוה יותר נדרש לשלם עמלה בגין כל משיכה בכפולות של 400 שקל.

ח"כ ביטן אמר בהתייחסו להצעת החוק: "הבנקים מצמצמים סניפים, ולוואקום הזה נכנסו הכספומטים הפרטיים שגובים עמלות מופקעות מהציבור. נגביל את גובה העמלות ובכך נתרום להקלה בהוצאות הלא מידתיות על משיכת כספים. לא ייתכן שגם על משיכת 50 שקלים תיגבה עמלה של 6 או 7 שקלים".

בשנים האחרונות החלו הבנקים לצמצם את סניפיהם, וכתוצאה מכך תעשיית הכספומטים הפרטיים פורחת: מספרם של הכספומטים הפרטיים הפרוסים ברחבי הארץ עומד על כ-4,475, גידול של כ-74% בהשוואה למספרם ב-2012. המשמעות היא פגיעה מידית בלקוחות: בעוד שהעמלה שנגבית על ידי הכספומטים שמפעילים הבנקים מפוקחת על ידי בנק ישראל, בכספומטים הפרטיים אין פיקוח.

תגיות:הצעת חוקכספומט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה