בריאות ותזונה

המיתוס נשבר: מדוע אסור לשים יד כשמתעטשים או משתעלים? לא תאמינו!

מאמר שפורסם באתר ה'כללית' על ידי ד"ר שמואל גבעון, שובר את אחד המיתוסים הכי נפוצים שישנם - כשזה מגיע לשיעול והתעטשות. כבר מילדותנו חונכנו לשים יד על הפה כשמתעטשים או משתעלים, זאת על מנת שלא להפיץ את החיידקים שלנו לכל עבר. אולם ד"ר גבעון מציין כי דווקא התנהגות זו היא זו שמעמידה אותנו בסכנה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מאמר שפורסם באתר ה'כללית' על ידי ד"ר שמואל גבעון, שובר את אחד המיתוסים הכי נפוצים שישנם - כשזה מגיע לשיעול והתעטשות. כבר מילדותנו חונכנו לשים יד על הפה כשמתעטשים או משתעלים, זאת על מנת שלא להפיץ את החיידקים שלנו לכל עבר. אולם ד"ר גבעון מציין כי דווקא התנהגות זו היא זו שמעמידה אותנו בסכנה. 

לדברי ד"ר גבעון, כשאנחנו משתעלים או מתעטשים ואז שמים את ידינו על הפה - הנגיפים נדבקים לידיים החשופות, ועושים בהן שמות. בדרך זו אגב גם מועברים הנגיפים הלאה, במידה ולא שטפנו ידיים היטב, מיד אחרי הפעולה. הפיתרון החלופי שהוא מציע הוא להשתמש בנייר טישו כל אימת שאנחנו מרגישים צורך להשתעל או להתעטש, ומיד אחר כך להשליך אותו לפח. 

אם אין בנמצא נייר טישו, יש להפנות את ראשנו הצידה למקום פתוח ורחוק ככל הניתן מאנשים, ולהשתעל שם. 

החיידקים מתפשטים הודות למגע ישיר (למשל כשאדם חולה מתעטש כשהוא שם יד על פיו ומיד לאחר מכן נוגע בטלפון, מקלדת וכדומה), ויכולים להתקיים על החפץ שבו נגע האדם החולה - במשך ימים ולעתים אפילו שבועות. לכן, במידה ובכל זאת הורגלנו להתעטש כשכפות ידינו מכסות את פינו - חשוב לרחוץ אותן היטב במים עם סבון, לפני שאנחנו נוגעים בחפצים כלשהם או בפנים שלנו, וכל שכן של ילדינו. 

תגיות:חורףמחלותשפעתצינון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה