חדשות בעולם

משטרת ארה"ב מזהירה: "נתקלתם במודעת דרושים מעין זו? לעולם אל תחייגו למספר"

משטרת ארה"ב בהודעה דרמטית לציבור, ובפרט לבני הנוער ולצעירים שמחפשים עבודה נואשות: "לא משנה עד כמה אתם מרגישים נואשים, ולא משנה כמה אתם זקוקים לכסף - לעולם אל תתקשרו למספר שמופיע במודעות דרושים כאלה". על איזה נוסח מודעה מדובר, ומה מסתתר מאחורי המודעות התמימות שכבר לכדו ברשתם עשרות בני נוער? קראו בכתבה שלפניכם

אחת המודעות מפניהן מזהירה המשטרה בארה"באחת המודעות מפניהן מזהירה המשטרה בארה"ב
אא

רבים מאיתנו עוברים תקופות קשות ומשוועים לעבודה שתכניס כסף, אך בארה"ב מצאו שרלטנים ואנשים מסוכנים באמת - דרך נוראית לנצל את הצורך הזה. משטרת ארה"ב מזהירה כעת מאותם שרלטנים מסוכנים שעומדים מאחורי מודעות דרושים תמימות, כשהטריגר המניע והמטרה העומדת מאחוריהן היא לא אחרת מאשר לשנע את מכונת הענק של סחר באנשים. 

דניאל תומפסון, צעירה מקנזס שבארה"ב שכמעט נקלעה אל רשתם המסוכנת של הנוכלים הללו, חולקת את הניסיון שלה בפוסט ארוך בפייסבוק ומזהירה נערים ונערות אחרים מהמודעות התמימות לכאורה, שהנוסח שלהן משתנה אמנם ממודעה למודעה, אך לא קשה לזהות את המסר שמאחוריהן. "המודעות האלה מזמינות אנשים להרוויח כסף בצורה קלה מדי שלא נשמעת הגיונית", כותבת תומפסון בפוסט שלה. "אני מבינה שכרגע אתם צריכים מזומנים ומוכנים לעשות כמעט כל דבר בשביל זה, אבל תחשבו על זה לרגע. זה לא נראה לכם מוזר שמישהו שולח אתכם לטייל בכל העולם על חשבונו, ועוד לעשות מזה כסף? 

"סחר בבני אדם זה לא בדיחה, זה קורה במדינה שלנו כל יום ואלפי צעירים כבר נפלו ברשת הזו. המודעות האלו הן רק דרך אחת של אותם נוכלים ללכוד ברשת שלהם אנשים תמימים כמו ילדים ונערים, ואני לא רוצה לחשוב לאיזה מקומות הצעירים הללו מגיעים".

פוסט שפרסמה המשטרה המקומית, מזהיר מפני הסכנה האורבת וקורא לאותם צעירים שלא להתפתות לאותן מודעות, ובשום פנים ואופן לא להתקשר למספר שמופיע בהן. "אתם צריכים להיות זהירים מאוד, ולהגדיר לעצמכם דגלים אדומים שזה בהחלט אחד מהם. מספרי החטיפות עלו בצורה עצומה מתחילת הקיץ, ולא פחות מ-150 שיחות שהתקבלו במוקדים שלנו, דיווחו כי פנו ישירות למספרים שבמודעות".

 

תגיות:דרושיםמודעהארה"בסכנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה