סוכות 2023

האושפיזין של משה רבנו: אם אישה היתה יודעת מה עושה לימוד התורה של בעלה

אם אישה הייתה יודעת כמה יציל אותה לימוד התורה של בעלה בעולם הזה ובעולם הבא, היא הייתה מגרשת אותו עם מטאטא מהבית, שילך ללמוד תורה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

היום נכנס משה רבינו לסוכה שלך. הוא נכנס בראש, ואיתו נכנסים כל האושפיזין.

יש כל כך הרבה מה לומר על משה רבנו. משה רבינו הוא נצח, והנצחיות של עם ישראל זו התורה הקדושה!

אנחנו חייבות להבין, נשים יקרות, שהדבר הכי חשוב, זו התורה, התורה היא מגנה ומצילה!

משה רבנו נתן לנו את התורה הקדושה, והיא המשובחת שבסחורות והיפה שבמתנות.

תבקשי היום בזכות משה רבינו להיטען בכוח התורה, תבקשי להעריך את התורה. שאזכה לשלוח את הבעל לעוד שיעור ושהילדים שלי, יהיה חשקם בתורה.

לימוד תורה זו לא אינפורמציה. כשיהודי לומד, כשיהודי מתפלל, הוא זז, הוא מתנועע. כי נשמה של יהודי היא להבה של נר, והלהבה אף פעם לא עומדת במקום. הלהבה תמיד רוקדת ותמיד בתנועה, ולכן גם יהודי הוא תמיד בתנועה. וכשיהודי לומד תורה או מתפלל, אז הנר שבנשמה שלו פשוט נדלק! וזה בעצם החיבור של הנשמה ושל היהודי לקדוש ברוך הוא.

ואנחנו, נשים ואימהות, היום! נבקש בזכותו של משה רבינו לזכות לילדים עם נשמה בוערת... ילדים שלומדים תורה. "והערב נא" – הערב זה אותיותהבער. והבער השם אלוקינו את דברי תורתך בפינו. שהתורה תהיה ערבה ומתוקה לבעל ולילדים, שהיא תהיה בוערת להם בתוך הלב.

כשלומדים תורה, אז המידות מתוקנות יותר וטובות יותר. ילדים שלומדים תורה יש להם חן ויופי על הפנים. חשוב מאד לשים את הילדים בגנים ובבתי ספר שלומדים בהם יהדות. שילמדו במקומות מחברים.

וגם הבעל שלך, תדעי לך. בעל שלומד תורה, אפילו שעה ביום, שעה ביום! הוא עדין יותר, מתחשב יותר... יש יותר ברכה ושלום בבית.

אומרת הגמרא במסכת ברכות: "גדולה הבטחה שהבטיח הקב"ה לנשים יותר מן האנשים". כמה שכר יש לאשה ששולחת את בעלה לשיעור תורה. נניח שהבעל הגיע מהעבודה, והולך לבית הכנסת לשיעור תורה. בשעה 5 הוא חיפש מניין לתפילה, לפני זה דיבר עם חבר, עישן סיגריה, נכנס לשיעור וקצת נרדם, קצת למד. חזר הביתה בשעה 10 בלילה, ומכל הזמן הזה הוא למד רק רבע שעה.

אומר הקב"ה: אל תדאגי, אישה... את שלחת את בעלך ל-5 שעות, ומתוך זה הוא למד רבע שעה? אל תדאגי! את תקבלי שכר של חמש שעות. הבעל יקבל שכר לפי כמה שהוא למד תורה.

 

אתן יודעות מה אמר הרב עובדיה יוסף? הוא אמר שאשה ששולחת את בעלה ללמוד, יש לה שכר כאילו היא לומדת תורה לשמה. והוא עוד אמר, שאם אישה הייתה יודעת כמה יציל אותה לימוד התורה של בעלה בעולם הזה ובעולם הבא, היא הייתה מגרשת אותו עם מטאטא מהבית, שילך ללמוד תורה.


טוב, אז את לא צריכה לקחת באמת מטאטא, אבל כן מקל של נועם. קוראים לזה מקל של נועם. התפקיד שלך זה לייקר את הלימוד שלו, להתעניין בו ובמה שהוא לומד... לשבח אותו על זה שהוא הלך ללמוד, ועל שהוא מזכה גם אותך בזכות הזאת.

 

זכותו של משה רבנו תגן בעדנו לתורה ומתיקות לכל השנה. אמן.

באהבה,

חגית שירה.

 

תגיות:אושפיזיןמשה רבנו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה