חדשות בעולם

הקשיש גילה שזכה ב-24 מיליון דולר – יום לפני פקיעת תוקף כרטיס הלוטו שלו

ג'ימי סמית' קנה כרטיס לוטו ושכח ממנו. רק כשחלפה שנה ותוקף הכרטיס עמד לפקוע – הוא איתר את הכרטיס בכיס של חולצה ישנה

  • כ"ה תשרי התשע"ח
ג'ימי סמית' ג'ימי סמית'
אא

ב-25 במאי ,2016 ג'ימי סמית' מאיסט אורנג' בניו ג'רזי זכה ב-24.1 מיליון דולרים בלוטו, אבל לא היה לו מושג על כך. כמו אנשים רבים הוא קנה את הכרטיס בגחמה רגעית ולא באמת ציפה להתעשר. אבל כשהתקרב הדדליין של שנה אחת שבו פוקע תוקף הזכייה החלו העיתונים המקומיים לדווח על הפלא: איש לא בא לתבוע את כספי הזכייה. רק אז החליט סמית' בן ה-68 לבדוק את כיס החולצה הישנה בה הצטברו כרטיסי לוטו רבים שמעולם לא טרח לבדוק מה עלה בגורלם.

כשסמית' גילה כי אכן, בכיס נמצא הכרטיס הזוכה, הוא היה בהלם אמיתי. "הייתי צריך לתקוע את הראש שלי מחוץ לחלון ולנשום קצת אוויר. הייתי ממש צריך לשכנע את עצמי שזה אמיתי", הוא סיפר לתקשורת. הוא גם לא נסע מיד למנהטן לאסוף את פרסי הזכייה שלו, אלא חיכה מספר ימים כדי להירגע מהתגלית.

אם כל זה לא שכנע אתכם עדיין שסמית' הוא זוכה שקול במיוחד, הנה הפרט הבא: הלוטו של ניו יורק מאפשר לזוכים לבחור בין קבלת הכסף בבת אחת או בתשלומים על פני 26 שנים. סמית', ללא היסוס, בחר באפשרות השניה – אפשרות שרוב המומחים הפיננסיים ממליצים עליה, אבל רק מעט זוכים מאמצים אותה.

מה הוא יעשה עם הכסף? סמית', אב לשני ילדים וסבא ל-12 נכדים, אומר כי הוא מתכוון לקיים דיון משפחתי על האופן בו ייעשה שימוש בכסף.

אין ספק: גם אם סמית' הוא קצת שכחן וקצת רחפן – מה שגרם לו לגלות את הזכייה שלו בלוטו באיחור של שנה – נראה שיש לו סיכוי טוב להינצל מקטסטרופה שכיחה אצל זוכים בלוטו: בארצות הברית, מסתבר, זוכים בלוטו נמצאים בסיכון גבוה מהממוצע להכריז על פשיטת רגל תוך שלוש עד חמש שנים מהזכייה שלהם.  

 

תגיות:זכייהלוטוארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה