חדשות בארץ

טבח צבאי הוכר כנכה צה"ל - לא תאמינו בגלל מה

תושב דרום הארץ ששירת כחייל בצה"ל לפני 25 שנה, זכה לאחרונה במשפט שבו טען לנכות שנגרמה במסגרת שירותו הצבאי. הטענה שעמדה בבסיס התביעה שלו הייתה כי חלה בדיזנטריה בזמן שירותו, וכי המחלה פוגעת עד היום בתפקודו. השופט הכיר בו כנכה צה"ל וחייב את קצין התגמולים לשלם לא רק את שיעור הנכות הקבוע, כי אם גם את הוצאות המשפט

(אילוסטרציה: shutterstock)(אילוסטרציה: shutterstock)
אא

תושב דרום הארץ ששירת כחייל בצה"ל לפני 25 שנה, זכה לאחרונה במשפט שבו טען לנכות שנגרמה במסגרת שירותו הצבאי. הטענה שעמדה בבסיס התביעה שלו הייתה כי חלה בדיזנטריה בזמן שירותו, וכי המחלה פוגעת עד היום בתפקודו. הדיזנטריה היא מחלה זיהומית שמועברת לרוב במים שאנו שותים או במזון מזוהם, וגורמת לסובל ממנה כאבי בטן עזים המלווים בשלשולים תכופים. 

התובע הוכיח כי עבר מספר ניתוחים לשיפור מצבו, אך דבר לא עזר ובריאותו המשיכה להידרדר עד שאובחן בתסמונת המעי הרגיז. כפי שמדווח באתר 'מאקו', התובע פנה לפני חמש שנים לקצין התגמולים במשרד הביטחון, בבקשה להכיר בו כנכה צה"ל - אולם בקשתו נדחתה בתואנה שמחלתו אינה קשורה לשירותו הצבאי. 

אך התובע לא ויתר, ופנה לעו"ד יואב אלמגור - דרכו הוגש ערעור בבית המשפט המחוזי בבאר שבע. לצד הערעור צירף עורך הדין את חוות הדעת של רופא מומחה, שקבע כי התובע אמנם זכאי לדמי נכות היות והתופעות מהן סבל התרחשו לאחר זיהום בדרכי העיכול - דבר שעלול להיגרם בעקבות דיזנטריה. השופט בדימוס ברוך אזולאי פסק כי העדות, הן של הרופא והן של התובע, אמינה מספיק והחליט להכיר בו כנכה צה"ל. 

כתוצאה מכך הוכרח קצין התגמולים לשלם הוצאות משפט בסכום 15,000 ש"ח, כמו גם את דמי הנכות הקבועים שאותם יקבל בעתיד. "יש להכיר בתסמונת המעי הרגיז כמחלה שבה לקה המערער תוך כדי ועקב השירות בצה"ל", פסק השופט. 

תגיות:טבחנכותצה"לדיזנטריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה