חדשות בעולם

האב שתל רשמקול בתיקו של בנו האוטיסט, אך נחרד כששמע את ההקלטות

אב מניו ג'רזי שחשד שבנו האוטיסט עובר התעללות בבית הספר, החליט לבדוק את הנושא בדרך קצת אחרת. הוא שתל רשמקול בתיקו, וכשהאזין להקלטות - לא האמין למה שהוא שומע. "ילד שהוא לא ילד רגיל, חוזר ומבקש בבכי לראות את אבא שלו ומקבל כתשובה 'לא' כועס. איך הוא אמור להרגיש? למי הוא יכול לספר באותם רגעים שקשה לו?"

סטיוארט צ’ייפץ בתוכנית חדשות מקומית (צילום מסך)סטיוארט צ’ייפץ בתוכנית חדשות מקומית (צילום מסך)
אא

ילדים שלא מקבלים את תשומת הלב המספקת מהסביבה שלהם - בין אם מדובר בהורים או מורים, עשויים להגיב בצורה קשה שחלק מהסימפטומים שלה הוא אלימות מילולית ופיזית. הבעיה מחמירה כאשר מדובר בילדים שאינם רגילים, ולא יודעים להביע את הקושי שלהם בדיבור למשל. כזה הוא המקרה של אקיאן צ'ייפץ בן העשר מניו ג'רזי, שסובל מאוטיזם. 

משלא קיבל בבית הספר את העזרה שלה הוא זקוק, התחיל אקיאן להשתולל וחזר הביתה מדי יום כשהוא מצוברח ואפילו אלים. כשאביו סטיוארט שם לב לשינויים שחלים בהתנהגות של בנו, חשד כי מדובר בהתעללות כלשהי שהוא חווה בבית הספר. "התחלנו לקבל עשרות מכתבים הביתה, ממורים שטענו שאקיאן מתנהג בצורה תוקפנית שאני אישית לא ראיתי אצלו מעולם, עד לאותה תקופה. הדבר הזה חלחל בי ולא נתן לי מנוחה, וההסבר היחידי שמצאתי לכך הוא שמשהו עובר על הילד בבית הספר", סיפר. "מאוד סקרן אותי לדעת מה עומד מאחורי השינוי ההתנהגותי הפתאומי של אקיאן, אבל ככל שניסיתי להבין את זה, כך התעלומה הלכה וגברה. היו לי רק שאלות בלי תשובות, בזמן שההתנהגות של אקיאן הלכה והחמירה".

סטיוארט חשב תחילה כי עליו לשתף את המורה והמלווה של אקיאן בחשד שלו, אך חשש כי צעד זה יביא להחרפה ולפגיעה בלתי הפיכה בבנו, אם חלילה יובן כי הוא מאשים אותן במשהו. אז הוא החליט לנהוג בדרך קצת אחרת, ושתל בתיקו של אקיאן רשמקול עם מקום של שש שעות להקלטות. "כשבני חזר הביתה באותו יום, שמעתי את ההקלטות עם דמעות בעיניים ולא יכולתי להאמין למה שאני שומע".

בחלק מן ההקלטות שהתפרסם לתקשורת, נשמעות המורות מצחקקות ביניהן בכיתה בזמן שאקיאן בוכה, מכנות אותו בשמות לא יפים, כועסות ואפילו מתעלמות ממנו במופגן ומדברות ביניהן בלי לשעות לבקשותיו החוזרות ונשנות "אני רוצה לראות את אבא שלי".

מבין כל הדברים הנוראיים ששמע, זה היה הכי גרוע בשבילו. "ילד שהוא לא ילד רגיל, חוזר ומבקש בבכי לראות את אבא שלו ומקבל כתשובה 'לא' כועס. איך הוא אמור להרגיש? למי הוא יכול לספר באותם רגעים שקשה לו? איך הוא יכול ללמוד לדבר על הבעיות שלו, אם עושה רושם שהן לא מעניינות אף אחד?", מזדעק סטיוארט. 

לדבריו, המורות דיברו על דברים בלתי חינוכיים בעליל כמו עישון ובילויים. "איך שתי נשים בוגרות שאמורות ללמד ולחנך, מגיעות למצב שהן מתעלמות לחלוטין מהתפקיד שלהן ובמקום זה מדברות ביניהן על דברים שילדים בגיל הזה בכלל לא אמורים לדעת?", שואל סטיוארט בראיון שנעשה עמו לתקשורת המקומית, לאחר שהעניין דלף החוצה. "שתי המורות אמנם פוטרו מעבודתן, אך הילד שלי ממשיך להתמודד עם הקושי שנוצר אצלו כתוצאה מההתעללות שספג, ואני חושב שהעונש שלהן הוא קל מדי. דברים כאלה צריך למנוע לפני שהם מתרחשים וגורמים נזק לטווח הארוך בנפש של הילדים שלנו", סיכם. 

ומה אתם חושבים על כך? נשמח אם תשתפו אותנו בתגובות. 

תגיות:הוריםבית ספראוטיסטילדיםהתייחסותמעורבות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה