סיפורים אישיים

האב התעורר מתרדמת אחרי 19 שנה. מה המילה הראשונה שאמר?

אב שעבר תאונת דרכים קטלנית וחווה פגיעה מוחית, התעורר אחרי 19 שנים בתרדמת. אמו: "זה היה נס גדול, כי הרופאים היו בטוחים שמנזק מוחי כזה - לא מחלימים לעולם"

טרי וואליס מיד לאחר שפקח עיניים, אחרי 19 שנות תרדמת (צילום מסך Cbsnews)טרי וואליס מיד לאחר שפקח עיניים, אחרי 19 שנות תרדמת (צילום מסך Cbsnews)
אא

בשנת 1984, טרי וואליס מארה"ב איבד שליטה על המשאית שבה נהג עם חבריו, וצלל היישר אל תוך נחל שהיה לצדי הדרך. חברו נהרג במקום, ואילו הוא ניצל כשנשלף מהמים כשהוא עדיין נושם. הוא פונה לבית החולים וקיבל טפול רפואי, אך הרופאים הודיעו כי הוא סובל מפגיעה מוחית קשה ובלתי הפיכה, וככל הנראה יישאר צמח לשארית חייו. 

הוא היה אז בן 19, נשוי ואב לתינוקת. "היינו שבורים. הוא היה צעיר שרק התחיל את החיים שלו, והכל התנפץ לנו בפנים", מספרת אמו אנג'לי. "בלית ברירה אשפזנו אותו במרכז שיקומי במחוז סטון הקרוב למקום מגורינו, כדי שנוכל לבקר אותו במשך השבוע ולהביא אותו אלינו לסופי שבוע", היא מסבירה. 

19 שנים תמימות שהה וואליס בתרדמת, עד לאותו רגע מדהים בשנת 2003 - שאותו אמו לא תשכח לעולם. "ישבתי לצד מיטתו כהרגלי, ופתאום ראיתי שהוא פוקח את העיניים והמבט שלו מתמקד בי. חשבתי שאני חולמת כששמעתי אותו אומר את המילה הראשונה שלו מזה 19 שנה: 'אמא'. זה היה נס גדול, כי הרופאים היו בטוחים שמנזק מוחי כזה, לא מחלימים לעולם. ומרגע שטרי פקח את העיניים, הוא לאט לאט הלך והחלים ותוך פחות מחודש הוא אפילו ביקש פפסי וחלב".

כעבור חודשים ספורים בבית החולים וואליס שוחרר לביתו, וחי עם אשתו וילדתו - למרות מגבלותיו. "כשזה קרה, הבת שלו הייתה תינוקת והיום היא צעירה בוגרת. טרי נדהם בכל פעם מהשינוי שחל בה, והוא זוכר קטעים רבים מהתקופה של לפני התאונה. הוא כל הזמן אומר לבתו כמה היא יפה, והיא אומרת לו כמה היא אוהבת אותו וכמה זה כיף שהוא חזר לחיות איתנו. זה מרגש אותי לראות את זה", סיפרה אנג'לי. 

לדבריה, הניסיון שלהם רק לימד אותה שאסור אף פעם לקחת דברים כמובנים מאליהם, או לזלזל בעוצמה של הניסים שמתרחשים בכל יום - גם ובעיקר, כשאנחנו לא מצליחים לראות אותם. 

תגיות:ארה"בנסתרדמת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה