מעניין

"הבן שלי לא מפלצת". פוסט של אב לילד ’שונה’, חורך את הרשת

בריונות היא תופעה מטרידה ביותר, אך כשהיא מתרחשת בילדים קטנים או בכאלה שלא ממש יכולים לשנות את המצב שלהם - זה מכאיב ופוגע פי כמה. לכן, כשג'קסון בזנט בן השבע התלונן באוזני אביו דן שהוא 'מפלצת שאסור לה לחיות', דן לקח את הדברים שלו ללב והחליט לכתוב על כך פוסט מרגש במיוחד

ג'קסון ואביו דן (צילום מתוך פייסבוק)ג'קסון ואביו דן (צילום מתוך פייסבוק)
אא

בריונות היא תופעה מטרידה ביותר, אך כשהיא מתרחשת בילדים קטנים או בכאלה שלא ממש יכולים לשנות את המצב שלהם - זה מכאיב ופוגע פי כמה. לכן, כשג'קסון בזנט בן השבע התלונן באוזני אביו דן שהוא 'מפלצת שאסור לה לחיות', דן לקח את הדברים שלו ללב והחליט לכתוב על כך פוסט מרגש במיוחד בעמוד הפייסבוק שלו. 

לצד תמונה שלהם יחד מגולל דן את סיפורו הנוגע ללב של ג'קסון בן השבע, אשר נולד עם מחלה נדירה בשם 'תסמונת טריישר קולינס' שמשפיעה על התפתחות עצמות הפנים שלו. "כשהוא נולד, היה לנו ברור שאנחנו מקבלים אותו ומעניקים לו את האהבה והיחס הכי טוב שיכול להיות, וציפינו שגם החברה שסביבו תנהג אותו הדבר כלפיו", אומר דן. 

 

"לאף ילד לא מגיע להיות לבד וללא חברים"

אלא שבפועל, כבר משלבי חייו המוקדמים החל ג'קסון הקטן לסבול מבריונות בגן ובבית הספר. "הוא אפילו לא יכול לאכול ארוחת בוקר בבי הספר, מבלי שהבנים הבוגרים יותר יטרידו אותו ויקראו לו 'מוזר' או 'מפלצת'. אבל לצערי זה לא קורה רק בקרב הילדים. פעם אחת חלפה על פנינו אישה ושמענו אותה אומרת: 'ראית את הילד הקטן של הבחור הזה?'. 

"אני כותב את הפוסט הזה אחרי שביקרתי את בני בקפיטריה של בית ספר, ושמעתי את הבריונים האלה קוראים לו 'מפלצת' ומכנים אותו בשמות נוראיים אחרים שאני לא יכול להעלות על הדף", כתב האב השבור.

"הלב שלי מתנפץ עכשיו, ואני מרגיש כאילו הנשמה שלי נקרעת מתוכי. כואב לי שהילד היפה שלי צריך להתמודד בכל יום עם מטח של הערות ושמות גנאי, מבורים שכמותם מעולם לא ראיתי. הוא עדיין לא בן שמונה, וכבר חושב שהוא לא ראוי לחיים האלה ש'מפלצת' כמותו אולי טוב יותר אם לא תחיה. הוא אומר שאין לו חברים ושכולם שונאים אותו, שהילדים זורקים עליו אבנים ודוחפים אותו וצועקים את המילים האיומות האלה".

בשלב זה קורא דן לכל ההורים באשר הם, לקחת את הילדים שלהם ולהסביר להם על ילדים שהם קצת שונים מהם. "הוא עבר ניתוח מחריד, ועוד כמה ניתוחים מצפים לו בשנים הקרובות. אף ילד לא צריך לסבול חיים כאלה, ולאף ילד לא מגיע להיות לבד וללא חברים, רק משום שהוא נולד קצת אחר. בבקשה שתפו את הפוסט הזה, ודאגו שהילדים שלכם לא יהיו בריונים ולא יתנשאו על ילדים שנראים אחרת מהם. דברו איתם על ערכים של חמלה ואהבת הזולת, ספרו להם על ילדים עם צרכים מיוחדים ועל ההתמודדות שלהם. כמבוגרים, יש לנו כוח לשנות את העולם של הילדים ולגרום לו להיות טוב יותר ממה שהוא היום. אם נלמד את הילדים דוגמה אישית של כבוד הזולת, חסד וקבלת האחר, הם יגדלו להיות מבוגרים כאלה".

תגיות:מוסרמחלהילדיםבריונות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה