חדשות בארץ

באילו ערים משתמשים בתחבורה ציבורית בתדירות הגבוהה ביותר?

סקר שערכה חברת מטרופולין הצביע על כך שעבור 55% מהאוכלוסייה, משך זמן הנסיעה בתחבורה ציבורית למקום העבודה מהווה שיקול מרכזי בבחירת מקום העבודה

  • י"ב תשרי התשע"ח
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

סקר חדש שבוצע על ידי חברת מטרופולין מצביע על כך ששני שליש מהציבור מעניקים חשיבות רבה לנגישות לתחבורה הציבורית כאשר הם בוחרים את מקום המגורים שלהם.

הסקר נערך על מדגם מייצג של 501 נשאלים בגילאי 18 ומעלה, ונועד לבחון עד כמה משפיעה הקרבה לתחבורה ציבורית על השיקולים ברכישת דירה, או במציאת עבודה.

ממצאי הסקר מצביעים על כך ש-78% מהאוכלוסייה מוכנה לשלם יותר עבור מקום מגורים קרוב לתחבורה ציבורית מתאימה, 70% מהאוכלוסייה היו מוכנים לוותר על רכב פרטי שני במידה ותהיה תחבורה ציבורית יעילה קרוב למקום מגוריהם. 63% מהמשיבים ציינו כי נגישות לתחבורה ציבורית מהווה כבר היום שיקול בבחירת מקום מגורים. רק פחות מ-10% הצהירו כי לא היו מוכנים לשלם יותר.

מידת הנכונות בקרב הנשאלים היתה שכיחה בעיקר בקרב משפחות צעירות עם ילדים עד גיל 12.

בנוגע לבחירת מקום העבודה, 55% ציינו כי זמן הנסיעה לעבודה בתחבורה ציבורית מהווה במידה רבה שיקול מרכזי עבורם בבחירת מקום עבודה. רק כ-10% ציינו שזהו כלל אינו שיקול. על פי הסקר נראה כי יש קשר בין עמדות הנשאלים לבין רמות השכר שלהם: בעלי שכר ממוצע ומטה נתנו לנושא חשיבות רבה יותר מאשר החשיבות שמייחסים לו בעלי שכר גבוה.

בכל הנוגע לתדירות השימוש בתחבורה ציבורית ניכר כי בתל אביב ובירושלים משתמשים בתדירות הגבוהה ביותר בארץ. נתונים ארציים מראים כי 18% מהציבור נוהגים להשתמש בתחבורה ציבורית בתדירות יומית, 31% בתדירות שבועית ו-19% אינם משתמשים כלל.

בכל הנוגע למידת שביעות הרצון של הציבור מהתחבורה הציבורית, מראה הסקר כי כ-70% חשים כי לאחרונה חל שיפור בתחבורה הציבורית קרוב למקום מגוריהם, באופן כזה או אחר. 20% אף ציינו כי השיפור ניכר במידה רבה או רבה מאוד.

תגיות:תחבורה ציבוריתאוטובוסים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה