חדשות יהדות

מרן הגר"ח קנייבסקי ליהודי מקסיקו: "אתם צריכים לבוא לארץ, אך בינתיים - תתפללו"

בר עיריית ירושלים חיים כהן הגיע אתמול (ג') למרן הגאון רבי חיים קנייבסקי עם שאלה כיצד יהודי מקסיקו צריכים לנהוג בימים טרופים אלו, וקיבל תשובה חדש משמעית: "הם צריכים לעלות ארצה, אבל בינתיים - שיתפללו שלא יהיו עוד רעידות אדמה"

אא

רעידת האדמה במקסיקו הובילה את הקהילה היהודית שמתגוררת שם לעצרת התעוררות מיוחדת, בעקבות הפחד והדאגה מפני הבאות. חבר עיריית ירושלים חיים כהן הגיע אתמול (ג') למרן הגאון רבי חיים קנייבסקי עם שאלה כיצד יהודי מקסיקו צריכים לנהוג בימים טרופים אלו, וקיבל תשובה חדש משמעית: "הם צריכים לעלות ארצה, אבל בינתיים - שיתפללו שלא יהיו עוד רעידות אדמה".

רעידת האדמה שאירעה במדינה לפני שבוע - גבתה את חייהם של מאות בני אדם, ביניהם יהודים. כהן הוא מקורבו של מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל, חמיו של הגר"ח קנייבסקי שייבדל לחיים טובים וארוכים. אל הגר"ח קנייבסקי הגיע כהן בשליחותו של הרב הראשי של מקסיקו הגר"ש טוויל - ובשמו אף שאל כיצד יהודי מקסיקו צריכים לנהוג בשעה דרוכה זו, כאשר אדמת המדינה 'בוערת' תחתיה. 

כהן הסביר לרב קנייבסקי את הפחד השורר בקרב אזרחי המדינה לרבות יהודים, ושאל מה יהודי מקסיקו צריכים לקבל על עצמם, בכנס ההתעוררות שצפוי להיערך בקרוב על ידי הרב הראשי, הרב טוויל. לשאלתו השיב הגר"ח קנייבסקי כאמור כי "עליהם לבוא לארץ ישראל, ובינתיים - שיתפללו שלא יהיו עוד רעידות אדמה", ואת דבריו חתם ב'ברכה והצלחה'. 

תגיות:יהודיםמקסיקורעידת אדמהצדיקיםהגאון רבי חיים קנייבסקי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה