סלבס בהתחזקות

השחקנית מורן אייזנשטיין בפוסט התחזקות מצמרר: "תתפללו. התפילה משנה את הכול"

בעיצומם של עשרת ימי התשובה, ורגע לפני שנחתם הגולל - השחקנית מורן אייזנשטיין בפוסט מצמרר על התקרבות לבורא עולם, על אמונה ועל העבודה שבלב. אל תפספסו

בעיגול: מורן אייזנשטיין (צילום מתוך פייסבוק)בעיגול: מורן אייזנשטיין (צילום מתוך פייסבוק)
אא

השחקנית מורן אייזנשטיין פרסמה ביממה האחרונה פוסט מרגש שהפך עד מהרה לוויראלי. לקראת יום כיפור, אייזנשטיין מספרת על האופן שבו גילתה את בורא עולם בגיל 14 - זאת למרות שהיא אינה מגדירה עצמה כאדם דתי. "אני לא דתייה, אבל אני גיליתי את בורא עולם בגיל 14", היא פותחת וכותבת. "כשאבא שלי טבע בים, הבית שלי התפרק. אימא שלי הייתה צריכה לגדל ארבעה ילדים, ואני מצאתי נחמה בגג הבית, שם הייתי יושבת שעות ומזמנת לי את מה שאני רוצה בחיים. בעיקר הייתי מבקשת שייתן לי כוחות לעבור את מסע החיים הזה, עכשיו כשאני ללא אבא".

על הגג ההוא נהגה אייזנשטיין לשבת במשך שעות, ו...להתפלל מעומק הלב. תחילה במילים שלה, ולאחר מכן תפילות מתוך סידור. "הייתי יושבת ומתפללת ומזמנת לי דברים, ולאט לאט, כשגדלתי, כל מה שביקשתי התחיל להתגשם. האמונה שלי התחזקה, והתחלתי להתפלל מתוך סידור שידיד הביא לי". אולם לצד הדברים הטובים שחוותה וכל התפילות שנענו, היו גם הרבה קשיים שנאלצה לצלוח. "עברתי הרבה ייסורים שרק אלוקים רואה ובוחן כליות ולב יכול לדעת עד כמה. אבל אף פעם הוא לא עזב אותי. גם כשהרגשתי שהאדמה נשמטת לי ואני חסרת אוויר - תמיד הרגשתי יד אלוקים ששלפה אותי, ולחשה לי שיבואו ימים טובים. 

"היום אני כבר גדולה ואני רוצה להגיד לכם שמיום ליום אני לוקחת על עצמי עוד דברים מבחינת הדת - תפילות ומעשים ביני לבינו, ואני רוצה להגיד לכם: יש אלוקים! אמונה זה אמנם לא דבר פשוט כי אין לך בעצם חיבוק מוחשי, אבל החיבוק הוא בזה שאתה מבקש משהו ואז השם שולח וואחד חיבוק - שאתה אומר לעצמך: 'אף פעם לא חיבקו אותי ככה'. 

"אין לכם מושג כמה פעמים בחיי הייתי במצב שלא היה לי כסף לסופר, מינוסים ודיכאונות. אבל תמיד דווקא כשהייתי על הקצה - נשלחה לי ישועה. עבודות, ניסים גלויים, אין מילה אחרת. אלוקים היה שולף אותי ממצבים שברור לי שזה רק הוא, ואני לוקחת לעצמי רק קרדיט אחד: שתמיד, לא משנה מה עברתי, תמיד הייתי אופטימית ותמיד קמתי על הרגליים והאמנתי שהטוב ינצח. זה לא קל כשאתה טוב ואוכל כל כך הרבה רע ועדיין מאמין בטוב".

 

"כשיש לך את בורא עולם ואמונה - יש גב כלכלי יותר עצום מזה?"

לא במקרה בחרה אייזנשטיין לתאר את הישועות הרבות שקיבלה בחייה, דווקא עכשיו בעשרת ימי תשובה. "אין דבר שביקשתי בחיי ולא קיבלתי אותו רק בתפילה", היא אומרת תוך כדי קבלה ראויה לשבח במיוחד: "אני לוקחת עת עצמי משהו גדול שזה להודות להשם על חסדיו, להוקיר תודה על מה שהוא נותן לי יום יום וגם על כל הנפילות ועל הימים שהייתי בתחתית של התחתית והוא הרים אותי. 

"אני מודה על זה שהיום אני אדון לעצמי ומצליחה בכוחות עצמי לתחזק בית עם שלושה ילדים - ללא גב כלכלי. כי כשיש לך את בורא עולם ואמונה - יש גב כלכלי יותר עצום מזה? כשיש לך את בורא עולם - תאמין באמונה שלימה שהוא ישלח לך את אהבת חייך גם ברגעים שאתה הכי בודד, כל עוד אתה מאמין שזה יקרה. וכי הוא לא יכול לשלוח לך אהבה? והצלחה? ושפע? ובריאות, ומה לא?".

בנקודה זו מספרת אייזנשטיין על ההתקרבות לדת בקצב שלה, לפי כוחות הנפש הייחודיים לה - ומעל לכל, היא לא מתחייבת לדבר לפני שהיא יודעת בוודאות שתהיה מסוגלת לעמוד בו, בלי לחוש תחושת 'אנטי'. "אני מתקרבת לדת בדרך שלי ובקצב שלי. לא הבגדים שלי מגדירים את האמונה שלי וכמו שכתוב 'תמים תהיה עם ה' אלוקיך' - וואלה, הכי תמימה וטהורה היא אהבתי אליך טאטע".

אייזנשטיין פונה בבקשה להשם שישמור על אהוביה, חבריה וקרוביה ושגם הם "יראו כמוני כמה אתה עצום, ואין אחר מלבדך. כל חיי חיכיתי לנקודת הזמן הזו שבה ארגיש עשירה בחלקי, ואני מודה לך על מה שיש ועל מה שאין. אתה איתי, וחלק אלוקי ממך קיים בי - אז תמיד הכל אפשרי".

את הפוסט המרגש הזה חותמת חותמת השחקנית במילים הללו: "אז עכשיו, בעשרת ימי תשובה, כל אדם צריך לקחת משהו ולו קטן ביותר: תפילת בוקר, נטילת ידיים, תיקון כללי, קריאת שמע. לא משנה מה. 'פתח לי פתח כחודו של מחט, אפתח לך עולם ומלואו'. תנסו ולא תתאכזבו, מבטיחה לכם שזה שווה יותר מהכול, ואין מה להיות עצובים כי תפילה משנה את הכול".

תגיות:התחזקותסלבספוסטמורן אייזנשטיין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה