חדשות בארץ

סיפורי הנרצחים בפיגוע: "כולם אהבו את אור"

אור אריש מהר אדר, סולומון גברייה מבאר יעקב ויוסף עותמאן מאבו גוש הם שלושת הנרצחים בפיגוע. יהא זכרם ברוך

  • ו' תשרי התשע"ח
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

סולומון גברייה ז"ל

סולומון גברייה ז"ל, בן 20 במותו, נרצח הבוקר (שלישי) בפיגוע בהר אדר. הפיגוע הבוקר לא היה הראשון בו השתתף גברייה ז"ל. לפני כמעט שנתיים, באוקטובר 2016, נפצע גברייה באורח קל בפיגוע דקירה בסמוך למבשרת ציון.

משפחת גברייה שייכת לקהילה האתיופית בבאר יעקב. מכרת המשפחה, שרה אדמסו, סיפרה ל-ynet על סלומון ז"ל, אותו היא מכירה מאז שהיה ילד. "הוא ילד מיוחד ואפשר להגיד הרבה עליו וזה מאוד קשה. אני מכירה את המשפחה ואנחנו חברים וגדלתי עם האחים שלו ואותו ומכירה אותם מקרוב. המשפחה שלו צנועה ומיוחדת. אפשר לכתוב עליה ספרים. פשוט משפחה לתפארת".

לוחם מג''ב סולומון גברייה שנרצח בפיגוע (צילום: דוברות משטרה)לוחם מג''ב סולומון גברייה שנרצח בפיגוע (צילום: דוברות משטרה)

ראש מועצת באר יעקב ניסים גוזלן אמר: "התעוררנו הבוקר לאסון כבד פיגוע רצחני מתועב על ידי בן עוולה שפשוט הרס את החיים של משפחות בישראל ובהם תושב באר יעקב סולומון גברייה. הוא היה מלח הארץ, לוחם במג"ב. לפני שנה הוא נפצע בפיגוע בקו התפר בירושלים ואחרי חודשיים החלמה חזר למשמר הגבול כדי להגן על המדינה. הוא אהב את המדינה, הוא פטריוט. הוא אהב את השירות שלו וכולם אהבו אותו".

הלוויתו של גברייה תיערך הערב (שלישי) בשעה 17:00 בחלקה הצבאית בבית העלמין בבאר יעקב.

 

אור אריש ז"ל

אור אריש ז"ל, בן 25 מהר אדר, עבד כמאבטח על מנת לחסוך כסף ללימודים. בבית משפחתו מתקשים לעכל את הבשורה המרה.

דודו של הנרצח סיפר עליו: "הוא היה ילד מיוחד. שירת בצנחנים. אחרי השחרור ניסינו לתת לו כיוון בחיים והוא עבר קורס אבטחה והתחיל לעבוד לפני כמה חודשים. הוא היה ילד מקסים שכולם אהבו".

 

יוסף עותמאן ז"ל

יוסף עותמאן, בן 25, עבד כמאבטח בכניסה להר אדר ונרצח אף הוא. במשפחתו של עותמאן, תושב אבו גוש, זועמים על המחבל ועל הרשות הפלסטינית. עיסאם עותמאן, אביו של יוסף, אמר: "הוא תמיד היה עוזר לאנשים ובלי להסס. האדם שרצח אותו הוא לא בן אדם".

קרוב משפחה אחר של עותמאן תקף את הפלסטינים: "אני מאשים את הרשות הפלסטינית שלא רוצה לעשות שלום עם ישראל. האזרחים בסוף משלמים את המחיר. הגיע הזמן להגיע להסכם שלום כדי שיהיו לנו חיים בטוחים ונוחים".

 

"בוקר קשה לעם ישראל"

מהדסה עין כרם נמסר כי הסתיים הניתוח של פצוע הפיגוע ומצבו מוגדר בינוני. פרופ' אלון פיקרסקי, מנהל המחלקה לכירורגי בהדסה, ומי שניתח את הפצוע יחד עם צוות אורתופדים: "הניתוח עבר בשלום. הפצוע בן ה-33 נפגע מקליע בכתף ומקליע במותנו. הכדור פגע בטחול ובסרעפת ולאחר שטיפלנו באיברים הללו, צוות אורתופדים הוציא את הקליעים. הוא יציב לחלוטין, נושם בכוחות עצמו ומתאושש כעת ביחידה לטיפול נמרץ בהדסה. בהחלט היה לו מזל גדול".

לאחר הפיגוע כתב ראש הממשלה בנימין נתניהו: "זהו בוקר קשה עם שלושה ישראלים שנרצחו על ידי בן עוולה. בשם הממשלה כולה, בשם העם כולו, אני שולח תנחומים למשפחות ההרוגים. אנחנו שולחים גם איחולי החלמה מהירה לרבש"צ היישוב שנפצע.

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

"אנחנו עדיין חוקרים את האירוע וההשלכות שלו, אבל כמה דברים אנחנו יכולים להגיד עכשיו בוודאות. 1 – בית המחבל ייהרס. 2 – צה"ל כבר הטיל כתר על הכפר. 3 – שוללים עכשיו את כל היתרי העבודה של המשפחה המורחבת של אותו מחבל.

"הפיגוע הרצחני הזה הוא תוצאה בין השאר של הסתה שיטתית של הרש"פ וגם גורמים אחרים, ואני מצפה שאבו מאזן יגנה את הפיגוע ולא ינסה להצדיק אותו. כוחות הביטחון ימשיכו לפעול נגד ההסתה והטרור כפי שהם עושים מדי יום וגם מדי לילה, ואנחנו כמובן נסיים את חקירת האירוע ונדון יחד בצעדים הבאים", סיים ראש הממשלה את דבריו.

תגיות:הרוגיםפיגוע דקירהמחבלהר אדר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה