חדשות בארץ

המחבל, נשוי ואב לארבעה, הגיע מדי בוקר להר אדר

המחבל שרצח את שלושת היהודים בהר אדר החזיק בהיתר עבודה בישוב והוא מוכר על ידי מי שמקבל את הפועלים מדי בוקר. תגובת הלוחמים מנעה בס"ד אירוע קשה יותר

  • ו' תשרי התשע"ח
זירת הפיגוע בהר אדר, היום (צילום: פלאש 90)זירת הפיגוע בהר אדר, היום (צילום: פלאש 90)
אא

הפיגוע הקשה בהר אדר שבהרי ירושלים גבה את חייהם של שלושה: לוחם מג"ב ושני מאבטחים. לפני זמן קצר הותר לפרסום שמו של אחד ההרוגים: סמ"ר סולומון גברייה, תושב באר יעקב, בן 20 (הועלה בדרגה לאחר מותו). סולומון התגייס לפני כשנה וחצי לשירות חובה במשמר הגבול. בתפקידו האחרון שימש כלוחם במרחב עוטף ירושלים של משמר הגבול. הותיר אחריו הורים, שתי אחיות ואח. הי"ד.

המחבל, נשוי ואב לארבעה, החזיק בהיתר עבודה בישוב והוא מוכר על ידי מי שמקבל את הפועלים מדי בוקר. הבוקר (שלישי) הגיע עם קבוצת פועלים לשער האחורי של הישוב ופתח באש לעבר אנשי הביטחון שהיו במקום. כתוצאה מהירי נרצחו שני מאבטחים ולוחם מג"ב. הרבש"ץ (רכז ביטחון שוטף צבאי) נפצע באורח קשה ופונה לבית החולים. שוטרים שהיו במקום ירו במחבל וחיסלו אותו.

מפכ"ל המשטרה רנ''צ רוני אלשיך הגיע לזירת הפיגוע, וציין כי תגובת הלוחמים מנעה אירוע קשה יותר, כאשר המחבל יכול היה להיכנס לישוב ולהמשיך במסע הרצח.

מפכמפכ

"אנחנו פותחים את הבוקר עם אירוע חריג ורע", אמר המפכ"ל. "אנחנו נמצאים בהר אדר במעבר של עובדים שמגיעים לפה כל בוקר. עם הגעתם מגיע לפה מחבל שמוחשד על ידי רבש"ץ היישוב, המאבטחים ושוטרי מג"ב.

"הוא נבדק בשלב ראשון ומיד לאחר מכן שולף אקדח, ובטווח קצר פוגע בשני מאבטחים ובשוטר מג"ב, ופוצע את הרבש"ץ. המחבל נורה ונהרג. מדובר במשימה שגרתית. הוא פותח באש על הסובבים איתו. התגובה המהירה של לוחמת ולוחם, אחד מהג'יפ ואחד ליד הג'יפ הביאה למותו ולסגירת האירוע. ללא הירי הוא היה ממשיך במשימתו הרצחנית", אמר המפכ"ל.

תגיות:הרוגיםפיגוע דקירההר אדר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה