חדשות בעולם

הפגנות ברחבי גרמניה בעקבות כניסתה של AfD לבונדסטאג

מפלגת הימין הקיצוני היא המפלגה השלישית בגודלה בבונדסטאג הגרמני, ולקחה אליה קולות רבים מן הקולות שהגיעו בעבר אל שתי המפלגות הגדולות

  • ה' תשרי התשע"ח
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

תוצאות הבחירות בגרמניה נותנות את אותותיהן על תושבי המדינה. כמעט בכל מקום במדינה מתארגנות הפגנות של אלפי גרמנים, אשר מוחות על העובדה שהמפלגה הימנית קיצונית AfD – "אלטרנטיבה לגרמניה", נכנסה לפרלמנט. פרנקפורט, דיסלדורף, מינכן ומיינץ הן רק חלק מן הערים בהן נערכו הפגנות. בברלין התקיימה ההפגנה המרכזית, מחוץ למבנה שבו חגגו חברי המפלגה המדוברת את כניסתה לפרלמנט כמפלגה השלישית בגודלה.

המפגינים אחזו שלטים עליהם נכתבו משפטים כמו "נאצים החוצה", "זו לא המפלגה שלי" וגם "כל ברלין שונאת את ה-AfD". המשטרה המקומית מנעה מן המפגינים להתקרב למקום ההתכנסות של חברי המפלגה, והמפגינים ניסו להשליך על השוטרים חפצים שונים.

גם בערים נוספות, כאמור, התקיימו הפגנות דומות: 400 מפגינים צעדו בתחנת הרכבת בקלן, עם שלטים הנושאים את הכיתוב "מי ששקט – שותף". בלייפציג הפגינו כ-600 אנשים ליד בית העירייה, בפרנקפורט התארגנו הפגנות ספונטניות ברחובות, שכללו בסופו של דבר כ-800 בני אדם, והפגנות נוספות התקיימו, כאמור, גם בערים אחרות.

במפלגת "אלטרנטיבה לגרמניה", שנוסדה רק בשנת 2013, חגגו את ההישג. אלכסנדר גאולנד, אחד ממנהיגי המפלגה, אמר כי "נרדוף את מרקל, נקבל בחזרה את המדינה שלנו". בכירה נוספת במפלגה, פראוק פטרי, אמרה כי מדובר ברעידת אדמה פוליטית שאין לה תקדים. למרות החגיגות, המפלגות האחרות בפרלמנט הודיעו שלא ישתפו פעולה עם המפלגה הימנית הקיצונית.

על פי תוצאות הבחירות, המפלגה של הקנצלרית אנגלה מרקל זכתה במספר הקולות הגבוה ביותר – 33% מקולות המצביעים, לעומת כ-42% להן זכתה בבחירות הקודמות. מדובר בהשיג הנמוך ביותר של השמרנים מאז שנת 1949. המפלגה הסוציאל דמוקרטית השיגה 20% מן הקולות, גם כאן ההישג הנמוך ביותר למפלגה מאז שנת 1933. אך כאמור, הנושא המעסיק יותר מכל את תושבי המדינה הוא מפלגת הימין הקיצוני AfD, שזכתה בכ-12% מן הקולות. הרבה מן הקולות של הגוש השמרני, מפלגתה של מרקל, עברו אל מפלגת הימין הקיצוני, אשר זכתה ביותר קולות ממה שחזור עבורה הסקרים בשבועות האחרונים. המפלגה היא מפלגת הימין הקיצוני הראשונה שתיכנס לבונדסטאג – הפרלמנט הגרמני – מזה למעלה מ-50 שנה. ההישג הזה הגיע בעקבות ניצול של משבר הפליטים בגרמניה כמו גם ההתחזקות של הגל הלאומני באירופה כולה. בבחירות הקודמות בגרמניה קבלה המפלגה פחות מ-5% מן הקולות, אך בשנים שחלפו מאז הגיעה המפלגה ל-13 פרלמנטים אזוריים בגרמניה, מתוך 16.

אנגלה מרקל מצטרפת אל הלמוט קוהל, שאיחד את גרמניה, ואל קונראד אדנהאור, ששיקם את גרמניה לאחר מלחה"ע השניה, והם הקנצלרים היחידים שזכו בבחירות 4 פעמים ברציפות.

תגיות:הפגנהגרמניה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה