פעילות הידברות

עזריאל ברנשטיין, רב במחלקת המשך קשר בהידברות, מסכם תשע"ז

תכירו את ג'יי ממקסיקו. הוא בחור מאוד מעניין, עובד באבטחת אנשי עסקים מקומיים, די מרוצה מהעבודה וממקום מגוריו, ועכשיו יש משהו שמציק לו מאוד

אא

בוא נכיר אותו באמת, בברית קראו לו יוסף, בצבא, ביחידה קרבית מובחרת הוא היה יוסי. אחרי השירות הוא ירד מהארץ, והתחיל "לעשות חיים" בחו"ל. אמא שלו, שסבא שלה עוד היה יהודי אדוק באיזו עיירה אי-שם בקצה העולם, כמו אמא יהודייה טובה, שואלת אותו כמעט בכל שיחה "יוס, מתי יהיו לי נכדים? מתי תהיה לך כלה?" והוא מתחמק. מה יספר לה, שהוא כבר מצא לעצמו רעיה מקסיקנית? 


"צפיתי עכשיו באחת התכניות שלכם על התבוללות", הוא אמר לי. "תשמע, אני אתאיסט, אבל זה תפס אותי מאוד, מה עושים? אני צריך שמישהו ידבר איתי". זו שאלה שאלה. אנחנו קובעים זמן לשיחה שלו עם אחד מרבני הידברות, ומבשרים לו שבעוד מספר חודשים ייערך סמינר של הידברות ב... מקסיקו.  הסיפור שלו ארוך ומרתק. אני רק יכול לומר לכם, שזה נגמר מול הסטנדר. הוא כיום אברך עדין שיושב ולומד תורה. חשבתי על סבא של ג'יי, יוסי, כשהייתה לו שאלה, מה היא הייתה? בטח על איזו תרנגולת שחוטה, אם היא כשרה או לא. את מי הוא הלך לשאול? מן הסתם היה בכפר או בעיירה רב מקומי שניתן היה לגשת אליו הביתה ולדבר איתו. אצל הנכד זה מורכב הרבה יותר. העולם השתנה. הוא לא בכפר ואפילו לא בארץ.


השאלה שלו קריטית, קצת יותר מכשרותו של עוף. היא שאלה של לאבד עוד יהודי תמורת כמה ילדים סיניים למחצה, גויים גמורים, או לקבל במתנה עוד בן יהודי ישראלי. 
מי יענה לו על זה? מי בכלל יאמר לו שיש משמעות להיותו יהודי, שזה כבוד, שזו ייחודיותו? אתם יודעים כמה יוסי יש בעולם? לצד האימפריה הטכנולוגית של 'הידברות', המפיצה את היהדות בכל מקום בעולם, צריך להיות מישהו שיהיה שם מאחורה, בשביל לקבל את כולם. החוט המחבר בין הצופים, המנויים, משתתפי השיעורים, לבין 'הידברות', הוא מחלקת 'המשך קשר'. 


המוקד הטלפוני מקבל את עשרות השיחות הנכנסות מדי יום, ממקד את הפניות ומפנה כל פונה ליעדו. אם לקבלת חומרים נוספים, קישור לרב מתאים, או נתינת מענה לשלל פניות בנושאים מגוונים. המחלקה אחראית בין היתר, גם על הפנייה לארגון קירוב מתאים עבור הפונה, במקרה הצורך, על מנת לאתר עבורו חברותא, ישיבה או סמינר. זה יכול להיות יהודי שהחליט לבקש קצת מושגים על שבת, 5 דקות לפני כניסת השבת, ויקבל מיידית למייל כל מה שדרוש, זו גם יכולה להיות נערה שמצויה במצוקה ומבקשת עכשיו סיוע דחוף וליווי שימשך במשך שנים. 


אצלנו, עם הצוות המסור והרחב של 'המשך קשר', שלא רק ממתין להם - אלא פועל ויוזם בכל פלטפורמה אפשרית כמו הרשתות החברתיות - כל יהודי, בכל מקום, ימצא לב פתוח ויד תומכת. תשאלו את למעלה מ-150,000 היהודים המרוצים שכבר ניסו.

רוצים לתרום לזיכוי הרבים הגדול בעולם, לקרב יהודים נוספים, ואולי גם לזכות בספר תורה משלכם? הקליקו כאן.

תגיות:פעילות הידברותיוצאים לאור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה