פעילות הידברות

דודו כהן, מנהל מחלקת אינטרנט/תוכן: מאחורי הקלעים של אתר היהדות הגדול בעולם

סוגרים שנה עם 2.5 מיליון כניסות בחודש וצמיחה משמעותית של אתר "שבע ברכות", ופותחים שנה עם אתגרים חדשים, ובפרט ערוץ יהדות חדש שייפתח בקרוב באחד האתרים הגדולים בישראל

  • ה' תשרי התשע"ח
אא

"מדבר... יהודי ששפוט למאסר עולם ומרצה אותו בכלא ההולנדי" - זו היתה שיחת טלפון מפתיעה מיהודי שגילה את משמעות יהדותו, כך סיפר, דרך אתר הידברות. הוא צפה בשידורי הערוץ, התחזק מהכתבות, התרשם מעולם התוכן היהודי, ובסופו של דבר הגיע עד לרב רוזנבלום על מנת לספר לו על כך. זה נותן הבנה פשוטה כיצד ניתן להגיע לכל יהודי בכל מקום בעולם, גם אם הוא כלוא עכשיו בבית כלא, במרחק של יותר משלושת אלפי קילומטרים מהרב שיושב ומוסר את שיעורו. אותו יהודי הוא עולם מלא, והוא רק אחד מתוך 2,500,000 כניסות מדי חודש. תתרגמו כל כניסה כזו לעוד יהדות, ותבינו את המשמעות של מיליוני הקליקים. ליתר דיוק – כמעט 8,000,000 דפים נצפים בחודש. זמן שהייה של כ-20 דקות בממוצע. נתונים שקשה לקלוט.


האתר, כמו גם מחלקת האינטרנט כולה, המשיכו להתפתח ולצמוח גם בשנת תשע"ז, עם שדרוגים משמעותיים. 


אתר הידברות מהווה כיום את השער היהודי המרכזי ברשת, ומכיל מגוון אינסופי של תכני יהדות עשירים אטרקטיביים לגולשים מכל רחבי העולם. יש בו עשרות מדורים (יהדות, חדשות, נשים, רוחניות, רץ ברשת ועוד), מתחם VOD ענק ובו יותר מ-12,000 שיעורי תורה מצולמים ותכניות ששודרו בערוץ, מאמרי יהדות מחכימים, ומאגר של עשרות אלפי שאלות "שאל את הרב", כחלק מהמדור שבו ניתן להפנות בכל נושא לצוות רבני הידברות. 


כל שאלה, גם האישית ביותר, זוכה לתשומת לב מלאה ולמענה מנומק. רבני האתר מספרים איך במבט לאחור, הם מגלים כיצד שאלות פשוטות על "האם יש אלוקים", ממשיכות לשרשרת של כמה שנים, המסתיימת בבקשת הסבר על סוגיה שהתעוררה במהלך הלימוד ב... ישיבה. אם ישראל היא מדינת היי-טק המייצרת אפליקציות שימושיות רבות, הרי שהידברות הוא ארגון הסטארט-אפ הרוחני הגדול ביותר. 50 אפליקציות פותחו במסגרת האתר רק בשנה האחרונה, וניתנות להורדה חופשית מ-Google Play. וזה לא הכל – 50 אפליקציות נוספות נמצאות כרגע בהכנה.


 בנוסף השקנו השנה את 'הידברוטיוב' - אתר המוזיקה היהודית הגדול בעולם, החוסך מהגולשים את הצורך לגלוש באתרים בעייתיים כדי לצרוך מוזיקה כשרה; בשנה החולפת הוזנק קדימה אתר השידוכים 'שבע ברכות', ובקרוב הוא יגיע בעז"ה לכמות של 30,000 מנויים ומנויות - הכל בחינם לחלוטין. עד היום האתר הצליח לחתן כ-700(!) זוגות, ואין לנו ספק כי בשנה הקרובה נחתן הרבה יותר, בזכות הרשמה מאסיבית לאתר.


בשנה האחרונה הוקמו אתרים נוספים - אתר רשמי לרב זמיר כהן ואתר חדש הפועל במלחמה כנגד התבוללות. עוד לא דיברנו על האתרים באנגלית ובצרפתית, שזוכים למחלקה מיוחדת משלהם. הפופולריות שלהם בעולם גוברת, בפרט בנושא המלחמה בהתבוללות והכרת הזהות היהודית... ועוד לא דיברנו גם על פעילות ההפצה המאסיבית בפייסבוק ובוואטסאפ. מי בכלל חלם שהיהדות תגיע לפינות האלה ותהיה כל כך אטרקטיבית?


השנה הקרובה תעמוד גם בסימן שיתוף פעולה חדש עם ערוץ יהדות באחד משלושת האתרים הגדולים בישראל. דרך ערוץ היהדות החדש ננסה להוכיח גם לרחוקים ביותר שיהדות יכולה להיות מעניינת, סוחפת ורלוונטית לחייהם – וכל זאת כמובן ללא פשרות בהלכה או בהשקפה. תאחלו לנו בהצלחה.

 

רוצים לתרום לזיכוי הרבים הגדול בעולם, לקרב יהודים נוספים, ואולי גם לזכות בספר תורה משלכם? הקליקו כאן.

תגיות:פעילות הידברותיוצאים לאור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה