סלבס בהתחזקות

השחקנית מורן גרוס: "התורה היא לא רק הלכות, היא מלמדת אותנו לחיות טוב יותר"

בראיון מחזק במיוחד, השחקנית מורן גרוס ובעלה גילי כהן - מספרים בפתיחות על תהליך התשובה יוצא הדופן שלהם. אצל גילי הנושא התבשל במשך 18 שנה לפחות, אך רק לפני כתשע שנים הרהיב עוז בנפשו ושאל את אשתו מה היא אומרת על זה שיום אחד הוא יתחיל לשמור שבת. התגובה הייתה בכי שנמשך שעות ספורות

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בראיון מחזק במיוחד, השחקנית מורן גרוס ובעלה גילי כהן - מספרים בפתיחות על תהליך התשובה יוצא הדופן שלהם. אצל גילי הנושא התבשל במשך 18 שנה לפחות, אך רק לפני כתשע שנים הרהיב עוז בנפשו ושאל את אשתו מה היא אומרת על זה שיום אחד הוא יתחיל לשמור שבת. התגובה הייתה בכי שנמשך שעות ספורות, כתוצאה מההלם. 

לימים תסביר גרוס שאז הרגישה כמי שהכול קורס עליה, בשאלה אחת קטנה. שהרי בבית הוריה, היא ממהרת להסביר, 'שבת' הייתה מילה נרדפת לטיולים בחיק הטבע, וכך גם ראתה את חייה האישיים. אז לא העזה לחשוב מה ביקורים תכופים בבית הכנסת עשויים לעשות לזוגיות ולמשפחתיות שלהם, בעיניה היה זה 'לא' מוחלט. 

כיום, אם כי התהליך שלה עדיין בהתהוותו - גרוס (33) מאושרת בדרכה. היא אמנם עוד לא מכסה את ראשה, אך יחד עם גילי (44) ושלושת ילדיהם נועם, איתם ויעלה - בני הזוג מקפידים ביתר שאת על קיום המצוות בפן הפנימי של המילה. "אני שומרת טהרת המשפחה, אנחנו שומרים שבת כהלכתה ואני הולכת לבית הכנסת. התורה היא לא רק הלכות, היא מלמדת אותנו לחיות טוב יותר כבני אדם, כבני זוג וכהורים. זו דרך חיים", היא אומרת בראיון ל'ידיעות אחרונות'. 

כהן, שמקפיד על שלוש תפילות ביום וקובע עתים לתורה, אומר כי "כשמדברים על חוזרים בתשובה, התמונה הראשונה שעולה בראש היא של זוג ניו-אייג'י שגילה את האור ועבר לאיזה מצפה בגליל - כדי להתקרב לשכינה. ואנחנו לא כאלה. חזרה בתשובה היא לא סוף העולם. לא חייבים להקצין ולהפוך לתלושים".

את התהליך הרוחני שלו החל כהן כאמור לפני כ-18 שנה, כאשר התוודע ליובל דיין, בעלה של נועה ירון - בשיעור תורה שמסר בתל אביב. "ביקשתי ממנו ללמוד איתי אחד על אחד, כי אני לא בנוי לקבוצה גדולה. הוא פתח בפניי את הדלת לתורתו של רבי נחמן מברסלב, והרגשתי כמו ילד שנכנס לחנות ממתקים ורוצה לזלול את כולה".

וכך היה. הוא החל לקרוא ספרי קודש בקצב מסחרר, שבסופו - לא היה לו צל של ספק, כי זוהי הדרך הנכונה, וכי מצא את האמת. "אני זוכר שאמרתי למורן: 'תקשיבי, אני גיליתי את האמת, אבל אני מוכן ללכת נגד האמת שלי - כדי לשמור על הזוגיות והתא המשפחתי". אלא שלא אישה כמורן תיתן לבעלה 'לחיות בשקר', רק בשם שמירה על התא המשפחתי. בזכותה, ביתם מנוהל כיום באורח חיים דתי והמשפחה מאושרת. "אחרי יומיים היא באה אליי ואמרה: 'אני לא מוכנה שבגללי תלך נגד האמת שלך', והמשכנו ביחד לגשש".

תגיות:סלבסשחקניםמורן גרוס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה