חדשות בארץ

הפגנת הנכים: עומסי תנועה כבדים בנתיבי איילון

עומסי תנועה כבדים בנתיבי איילון בעקבות מחאת הנכים. נחסמו הכניסות לאיילון ממחלף גלילות וממחלף שבעת הכוכבים

  • ד' תשרי התשע"ח
הפגנת הנכים (צילום ארכיון: פלאש 90)הפגנת הנכים (צילום ארכיון: פלאש 90)
אא

עשרות נכים חוסמים הבוקר (ראשון) את התנועה באזור מחלף קק"ל בנתיבי איילון (כביש 20) לכיוון דרום. בניגוד למקרי עבר, בכוונת הנכים להישאר במקום כמה שעות ואף לערוך ארוחת צהריים על הכביש.

מהמשטרה נמסר כי הירידות לאיילון דרום במחלף גלילות נחסמו והתנועה מפנות לכביש 5. כמו כן נחסמה הירידה לאיילון דרום במחלף שבעת הכוכבים.

בשבועות האחרונים מבצעים הנכים חסימות בצמתים מרכזיים ברחבי הארץ, בין היתר בכניסה לנמל התעופה בן גוריון, בכניסה לירושלים, בסמוך לחיפה ובמספר מוקדים נוספים.

דרישתם הנחרצת של הנכים היא להשוות את קצבת הנכות שעומדת על 2,342 לשכר המינימום. זאת בתגובה לפרסום מסקנות ועדת שמחון, שממליצה על תוספת נמוכה ודיפרנציאלית לקצבת הנכות, ועל טיפולה של הממשלה בנושא.

במקביל, ההסתדרות פתחה הבוקר בקמפיין תחת הכותרת "לא מפקירים את הנכים". הקמפיין יכלול שלטי חוצות ברחבי הארץ, מודעות בעיתונים ועל גבי אוטובוסים.

בשבוע שעבר התקיים בכנסת דיון מיוחד אודות דרישת הנכים. במהלך הדיון אמר יו"ר הקואליציה דוד ביטן כי "ראש הממשלה במפורש הוציא הודעת תמיכה במתווה שסיכמנו בכנסת. ההתקפות על ראש הממשלה ועל שר האוצר – אין להם שום מקום כי הם תומכים במתווה. אני מציע לא לעשות סיבוב פוליטי". מנגד, ראש הממשלה נתניהו הודיע בפתח ישיבת הממשלה כי התכנית תובא לחקיקה מיד לאחר החגים.

תגיות:הפגנת הנכיםקצבת נכות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה