חדשות בארץ

עין גדי: שלושה ילדים ננשכו על ידי זאב

המקרים הללו מצטרפים לשורה ארוכה של מקרי נשיכה בעין גדי ובמצדה. ברשות הטבע והגנים פועלים ללכוד את הזאב

  • כ"ז אלול התשע"ז
זאבים בנחל גרר (צילום ארכיון: חנן לבבי, רשות הטבע והגנים)זאבים בנחל גרר (צילום ארכיון: חנן לבבי, רשות הטבע והגנים)
אא

בליל שבת האחרון ננשכו שני ילדים באזור בית ספר שדה עין גדי. שני הילדים הופנו לטיפול רפואי, כשהם סובלים מסימני נשיכה קלים. ביום ראשון ננשך ילד נוסף, בתוך מעיין עין גדי.

כעת עורכים פקחים של רשות הטבע והגנים סריקות באזור, על מנת ללכוד את הזאב הנושך. במסגרת המאמצים יפוזרו באזור גם מלכודות שטח.

אלו אינם מקרי נשיכה ראשונים באזור. לאחרונה אירעו עוד 10 מקרים שבהם הותקפו מטיילים על ידי זאבים, באזור עין גדי ובאזור מצדה. זאב אחד כבר נלכד בתחילת הקיץ. לרוב, הנפגעים מן הנשיכות הם ילדים ופעוטות.

ד"ר אסף צוער, אקולוג מחוז דרום, טוען כי הריבוי של מקרי הנשיכה לאחרונה נובע מן הפעילות של המבקרים באזור. על פי דבריו, ישנם מקומות שבהם בני אדם מאכילים זאבים, יעלים, שועלים ועוד. בעלי החיים הללו רגילים לפחוד מבני אדם ולא לתקוף אותם ללא צורך; אך כאשר בני האדם מאכילים אותם, הם מקשרים את בני האדם עם אוכל – ומאבדים את הפחד. בני האדם הופכים, מבחינת הזאבים, לחלק מן הלהקה שלהם, כך שהם גם מתנהגים אליהם לעיתים בתוקפנות. הזאבים פונים בדרך כלל לחלשים שבין בני האדם – תינוקות וילדים.

ד"ר צוער מבהיר כי כאשר מטיילים בטבע ופוגשים בחיות בר – יש להתרחק מהן, ואסור להאכיל אותן. באזור מדבר יהודה, לדבריו, ישנן זאבים רבים – אך אין מקרי תקיפה של זאבים, משום שהם פוחדים מבני האדם, כאמור. בעין גדי המבקרים מאכילים את הזאבים, מה שהופך אותם למסוכנים. את הזאב תדאג רשות הטבע והגנים ללכוד, על מנת שלא לסכן את חייהם של מטיילים באזור.

עם זאת, ישנם מתנגדים ללכידת הזאב, כמו ד"ר חיים ברגר – אקולוג התנהגות בע"ח במדרשת בן גוריון. לדבריו, קשה מאד לדעת איזה זאב הוא זה שאחראי לתקיפה, כך שגם אם יילכד זאב – אין זה אומר בהכרח שהבעיה נפתרה. לדבריו, גם בפעם הקודמת שבה אירעו תקיפות נלכד הזאב – ולמרות זאת התרחשו כעת תקיפות נוספות.

במקום ללכוד את הזאב, מציע ד"ר ברגר להציב שלטים עם הוראות בטיחות ברורות למטיילים באזור, על מנת למנוע את המקרה הבא. מלבד ההנחיה להתרחק מחיות בר, ממליץ ד"ר ברגר למטיילים לשמור על המזון והאשפה שאיתם בתוך כלים סגורים, לדאוג שהילדים יישארו בקרבת ההורים, ולהציב תאורה מתאימה סביב אוהלים בשטח.

תגיות:זאבעין גדינשיכה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה