חדשות בעולם

שהה 62 שעות במצולות וניצל בנס - היחידי מתוך 12 אנשי צוות

 62 שעות שכב הריסון אוקנין בן ה-29, בתוך תא קטן בספינה שהובילה 12 בני אדם. מסיבות שעודן בחקירה, הספינה התהפכה על פיה וכל אנשי הצוות שהיו עליה נמצאו מאוחר יותר כשהם מתים. איך ניצל אוקנין? קראו בגוף הכתבה את הנס המדהים

הספינה שטבעה. בעיגול: הניצול היחידי הריסון אוקנין (צילום מסך)הספינה שטבעה. בעיגול: הניצול היחידי הריסון אוקנין (צילום מסך)
אא

 62 שעות שכב הריסון אוקנין בן ה-29, בתוך תא קטן בספינה שהובילה 12 בני אדם. מסיבות שעודן בחקירה, הספינה התהפכה על פיה וכל אנשי הצוות שהיו עליה נמצאו מאוחר יותר כשהם מתים.

אוקנין היה באותה שעה בחדר האמבטיה, ומצא עצמו לכוד בחדרון הקטן – 30 מטרים מתחת למים הקפואים של האוקיינוס האטלנטי.  

צוללן שנשלח למקום בעקבות דיווחים על נעדרים, נכנס למעמקים יומיים וחצי אחרי האסון – וגילה משהו מדהים, שהיה מסוגל לתאר אותו רק כאשר צלל פנימה עם מצלמת וידאו על גבו. "אני לא יודע להסביר את זה, אבל כשהסתובבתי מסביב לספינה, הרגשתי כאילו יד נעלמה מושכת אותי לכיוון מסוים", הסביר הצוללן מאוחר יותר, לחדשות CNN.

היד הנעלמה הובילה אותו, לא פחות ולא יותר, לאוקנין – שבאורח נסי למדי, נלכד בכיס אוויר שנוצר ברווח שבין המים שמילאו את חדר הרחצה לבין התקרה. "בהתחלה חשבתי שמדובר באדם מת, אבל אז ראיתי שהוא מצליח להניע את היד שלו והבנתי שהוא חי", סיפר הצוללן בהתרגשות. "צעקתי אליו שההצלה בדרך, ושיחזיק מעמד. זה היה פשוט מרגש לראות אותו בחיים, אחרי כל כך הרבה שעות מתחת למים".

הניצול עם הצוללן שהציל את חייו הניצול עם הצוללן שהציל את חייו

החוויה המזעזעת שבכל הסיפור הזה, כך התברר לאחר ההצלה, היא לא חוסר הידיעה עם מה יהיה איתו כי אם המראות המזוויעים שהיה עד להם. מהמקלט הבטוח שלו בחדר האמבטיה, אוקנין ראה את יצורי הים השונים כשהם 'אוכלים בתיאבון' את גופותיהם של עמיתיו המתים, כשמתוך 12 הגברים ששהו על הספינה – הוא היחידי ששרד.

"הייתי רעב אבל במיוחד צמא. מי המלח קרעו את העור מהלשון שלי. אני מודה לכל מי שהציל אותי. לא יודע איך הייתי יוצא מכאן בכוחות עצמי", אמר אוקנין, שנראה מבוהל למדי כשחולץ מתוך המים.  

תגיות:ספינהנסטביעהאוקיינוס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה